Nem kevesebb, mint 22,9 százalékkal haladta meg Ferihegy idei október havi teheráruforgalma az egy évvel ezelőtti teljesítményét. Összesen 13 313 tonna teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren, amiből a repülőgép-fedélzeti áru – a belly cargo – mennyisége 9205 tonna volt. Ez eddig minden idők legforgalmasabb hónapja a ferihegyi repülőtéren.
Az év eleje óta 120 603 tonna volt a cargoszektor teljesítménye, ami 16,3 százalékos növekedést jelent, de a tizenkét havi számok még ennél is jobbak: a tavalyi év októbere óta immár 144 017 tonnányi áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A növekedés mögött a magyar gazdaság kiemelkedően jól sikerült harmadik negyedévi teljesítményét is kell keresni, a nemzetközi piacokra termelő magyar sikerágazatok hagyományosan jelentős kapacitásokat kötnek le a légi teheráru szállításban, ahol kis tömegű, de nagy értékű termékeket kell gyorsan és biztonságosan teríteni a világpiacon.

Fotó: MTI/Kovács Tamás
Ezek közé tartoznak a különleges szállítási körülményeket megkívánó gyógyszerészeti termékek, a hazai elektronikai ipar valamint a járműipari alkatrész-beszállítók küldeményei. A hagyományos cargo-légitársaságok mellett az idén nyáron egyszerre négy transzatlanti járat is az észak-amerikai piacokkal kötötte össze a magyar gazdaságot, hiszen egyszerre lehetett elérni New Yorkot, Torontót, Chicagót és Philadelphiát is. Az ezekbe a városokba közlekedő utasszállító repülőgépek alsó rakterében járatonként akár 10-12 tonna áru is útra kelhetett az utasok poggyászai mellett.
A Budapest Airport idén szeptemberben kezdte meg a Cargo City névre keresztelt árukezelő központ építését a 2A terminálhoz közeli részeken, Vecsés határában. A mintegy tízmilliárd forintos (32,6 millió eurós) saját erős beruházásban elsőként egy húszezer négyzetméteres korszerű logisztikai raktárt, a hozzá kapcsolódó irodai központot, valamint egy 32 ezer négyzetméteres beton előteret építenek, amelyen egyszerre két Boeing 747–8F típusú óriás teherszállító repülőgépet lehet párhuzamosan kiszolgálni.
A beruházás várhatóan jövő év második felére készül el. A Budapest Airport BUD 2020 nevű repülőtér-fejlesztési program részeként tavaly átadtak Budapesten két, összesen 16 ezer négyzetméter alapterületű logisztikai központot a TNT-nek és a DHL Expressnek a kisméretű expressz küldemények és az e-kereskedelem megnövekedett igényei miatt.
Eközben az utasforgalom is két számjegyű növekedést produkált: a Budapest Airport mintegy 1,34 millió utast szolgált ki októberben. A tavalyi év tizedik hónapjához viszonyítva ez 12,6 százalékos növekedésnek felel meg, több mint százötvenezerrel több érkező és induló utas fordult meg Ferihegyen idén októberben, mint tavaly – tette közzé az Airportal.hu nemzetközi légiközlekedési adatok elemzésével foglalkozó cégek adatai alapján.
A budapesti repülőtér utasforgalma 2018 első tíz hónapjában több mint másfél millió utassal, 14 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának forgalmát, és átlépte a 12,64 milliót. Az év két legerősebb hónapja az utasforgalom tekintetében július és augusztus volt.