A kereskedelmi szektorban idén az eddigi legnagyobb mértékű béremelést hajtja végre a 165 áruházzal rendelkező Lidl Magyarország – közölte tegnap a társaság. Bérfejlesztési programjuk első lépéseként március 1-jétől 5 százalékkal emelkedett, július 1-jétől pedig további 15 százalékkal nő a vállalat valamennyi fizikai dolgozójának (a 4000 munkavállaló 90 százalékának) a fizetése. A bérfejlesztés 1,2 milliárd forintjába kerül a Lidlnek.

A vásárlóerő felélénkülése valamennyi cég forgalmát növelte
Eközben a Trade Magazin rangsorolta a láncokat 2015-ös teljesítményük alapján. Eszerint továbbra is a Tesco-Globál Áruházak Zrt. áll az FMCG (fast-moving consumer goods), vagyis a gyorsan forgó áruk piacának toplistája élén, 748,2 milliárd forintos bruttó forgalmával a 2014-es 716 milliárd forintos forgalma után. Tavaly a második helyre ismét a Coop üzletlánc került 571 milliárd forint bruttó forgalommal (2014-ben a Coop-forgalom 560 milliárd forintot tett ki). A harmadik helyen a CBA hálózat áll 509 milliárd forinttal a tavalyelőtti 505,5 milliárdos bruttó forgalom után. Negyedik a toplistán a Spar 491,1 milliárd forint forgalommal (2014-ben 475,2 milliárd forint volt). Az ötödik a Reál 388,5 milliárd forinttal, a hatodik a Lidl 359,4 milliárd forinttal, a hetedik pedig az Auchan 337,0 milliárd forinttal. Nyolcadik lett tavaly a Penny Market 220,9, kilencedik pedig az Aldi 135 milliárdos forgalommal.
Üdülési program
A dolgozóknak Idén először szociális üdültetési programot indít a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete – közölték lapunkkal. A munkavállalói érdekképviselet Hajdúszoboszlón, Közép-Európa legnagyobb fürdőkomplexumától néhány méterre kínál kedvezményes nyaralási lehetőséget a kereskedelemben dolgozók számára egy magántulajdonú nyaralóapartmanban, amely kisgyermekkel érkezők, illetve nagycsaládok számára is teljes kikapcsolódást biztosít, egy hétre kevesebb mint 30 ezer forintért. A jelentkezéseket a szakszervezet honlapján (www.kdfsz.hu) gyűjtik.