Visszaszorulóban a hagyományos utazásszervezés, ugyanis egyre többen foglalják le a nyaralásukat az internet segítségével, közvetlenül a szolgáltatóknál. Tavaly a több mint 90 milliárd forintos belföldi szálláspiac forgalmának mintegy 68 százaléka, vagyis 62 milliárd forint érkezett elektronikus foglalásokon keresztül – közölte tegnap friss számításait a GKI Digital.
Felmérésük szerint a magyar lakosság körében a leggyakrabban a szállásadók saját internetes felületein keresztül keltek el a szobák, de nagyon sokan foglaltak online szállásközvetítő oldalakon, valamint a kedvezményes csomagokat kínáló, úgynevezett kuponos-bónuszos közvetítőktől is. A külföldi turisták és az üzleti utazók ezenkívül további 146 milliárd forintnyi szállásdíjbevételt generáltak 2016-ban. – A külföldiek leginkább a fővárosban szálltak meg – jegyzi meg a GKI Digital.
Megállapítják, a belföldi vendégek továbbra is előszeretettel intézik maguk az utazással kapcsolatos részleteket. Ebben a tekintetben még mindig a legtöbben telefonon vagy személyesen szeretik lefoglalni a szállást vagy a programokat az adott szállodában. Tavaly így mintegy 33 milliárd forintnyi bevétel érkezett a magyar hotelekbe. A kutatás arra is rávilágít, hogy az idén várhatóan tovább bővül a belföldi szálláspiac vendégforgalma.