Egyre több magyar egyre hosszabb utazásokat választ ősszel, az idén ebben az időszakban a legtöbben kettesben, belföldre, három napra utaznak – derül ki az online kuponos kereskedelemmel foglalkozó Bónusz Brigád nemrégiben közzétett felméréséből.
Rámutatnak: külföldre is három napra mennek a legtöbben, miközben az egy- és kétnapos foglalások aránya nem sokkal marad el a háromnaposoktól. A legnagyobb magyar bónuszos oldalon tett foglalások alapján a legnépszerűbb belföldi úti cél már harmadik éve Lillafüred, a külföldi pihenőhelyek közül pedig Velencét választották a legtöbben.
A gyakoribb utazásokkal nagyobb költekezés is jár ebben az évben: idén átlagosan 29 500 forintot szántak a vevők a pár napos hazai kikapcsolódásokra, a külföldiekre pedig 23 ezer forintot. Két évvel ezelőtt az előbbire átlagosan 26 800 forintot, utóbbira pedig 18 ezret költöttek. A cég szerint ez azt mutatja, hogy a magyarok egyre jobb minőségű utakat, szállásokat tudnak megfizetni.
Ősszel tipikusan wellnessre és kirándulásra vágynak a legtöbben, ezért azok az üdülőhelyek, amelyek ezt a kettőt ötvözni tudják, nagyon keresettek. Idehaza a kedvezményeket közvetítő internetes kereskedelmi piac 2010-ben indult, a fejlődését jól mutatja, hogy 2018-ra a forgalom elérte a 13 milliárd forintot.