Ismétli magát a történelem, lassan ugyanolyan roncstemetővé válik a magyar használtautó-piac, mint amilyen a rendszerváltás utáni években volt – mondta Frank György, a Das Weltauto márkavezetője. A szakember elmondta, hogy bár a kilencvenes években nem készültek statisztikák a magánimportban behozott használt gépkocsikról, de azt mindenki tudja, hogy 1998-ig nagy üzlet volt a svájci, német, olasz használt autók behozatala. A csapda lényege ma is az, hogy az új gépkocsik árának töredékéért lehet behozni márkás, szemre jó állapotú, nagy méretű, esetleg prémium gyártó által előállított gépkocsit, de ötéves távlatban már kiderül, a jármű javítása aránytalan nagy terhet jelent a fenntartónak. Hacsak nem autószerelő – mondta Frank György. A magyar háztartások még mindig nem vesznek új gépkocsit, emiatt krónikus hiány van fiatal, 3-5 éves gépkocsiból a piacon. Az esetek hatvan százalékában tíz évnél öregebb gépkocsit hoznak a határon túlról, és az idős autók ilyen mértékű beáramlása biztonságtechnikai és környezetvédelmi szempontból egyaránt súlyos aggályokat vet fel. A legtöbben felső-középkategóriájú autót hoznak magánimporttal Magyarországra.
A magánimportban behozott autók esetében gyakran nem ismert vagy nem utolérhető a valódi eladó, a kereskedő – inkább nepper – nem vesz részt jogi értelemben az üzletben. Az esetek egy másik részében elcsalják az általános forgalmi adót. A kilométeróra-pörgetés hatékony ellenszere lehet a központi állami adatnyilvántartás, amely a műszaki vizsgák alkalmával rögzített kilométeróra-állást teszi lekérdezhetővé. Frank György szerint idő kell, amíg a járműállomány átesik a műszaki vizsgán, illetve amíg a vevők megtanulják, hogy kell használni ezt a szolgáltatást. Azokban az országokban, ahol ezt bevezették, jól működik és visszaszorította a csalást. Frank György azt is szorgalmazza a visszaélések elkerülése érdekében, hogy a külföldről behozottt gépkocsik esetében legyen kötelező az eredetvizsgálat. Ez ugyanis ma nem kötelező, és csak évek múltán, az autó továbbértékesítésekor derül ki, hogy nincs rendben a gépkocsi előélete. A Das Weltauto ebben az évben egy akcióban 1500 ingyenes átvizsgálást végzett, amelynek keretében az érintett járművek előéletét is le lehetett kérdezni. Bár statisztika nem készült, de sok esetben hiúsult meg az üzlet – a szervizt felkereső autósok között –, miután kiderült, hogy az autó sokkal többet futott, mint amit az órája mutatott.