Pontosan buttó 159 401 200 786 forint útdíj folyt be november 8-án éjfélig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. számlájára – közölte a Magyar Időkkel a NÚSZ kommunikációs osztálya. Ez az összeg azt valószínűsíti, hogy az év végéig a díjbevétel nagyjából tizedével meghaladhatja a 2014-es 160 milliárd forintot. A tavalyi volt az első teljes éve a rendszernek, míg 2013 hat hónapja alatt 78 milliárd forintnyi útdíj folyt be. A lekérdezés pillanatában 192 448 gépjármű használta a hazai útvonalhálózatot. A gépjárművekhez regisztrált fedélzeti egységek (OBU) száma 110 935 volt. A NÚSZ közlése szerint a hazai úthasználóknak már a 95,55 százaléka OBU-val közlekedik, míg a külföldiek körében ez az arány csak 69,26 százalék.
A rendszer megbízhatóan, jól működik, és folyamatosan újabb funkciókkal bővíti a fejlesztő. Legutóbb kedvenc útvonalak elnevezéssel egy új, a viszonylati jegy útvonaltervezését segítő funkciót vezettek be a HU-GO weboldalon. Az új funkció használatával a rendszerben regisztrált és viszonylati jeggyel közlekedő felhasználóknak lehetőségük nyílik a gyakran használt útvonalak elmentésére, és egy újabb jegytervezés során az elmentett adatokat egy kattintással fel lehet használni.
Szintén a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. híre, hogy az év végén bezár a magyar útdíjfizetési kultúra zászlóshajója: az M1 autópálya bal oldalán, a 158. kilométernél lévő mosonmagyaróvári értékesítő ponton karácsonykor lehet utoljára HU-GO viszonylati jegyet váltani, ugyanakkor ezzel párhuzamosan az állami útdíjszedő Hegyeshalom és Rajka határállomásokon bővíti a már meglévő értékesítési pontjait.
Az útdíjfizetési rendszer – az online pénztárgépek bevezetéséhez hasonlóan – hozzájárult a gazdaság fehéredéséhez. Erre a Költségvetési Tanács is felhívta a figyelmet a közelmúltban. A szervezet szerint a feketegazdaság szűkítése emelte a központi bevételeket, ezek a tételek pedig a többi között fedezetet nyújthatnak a migrációs válsággal kapcsolatban felmerült költségekre.