Ismét rekordot döntött az utasforgalom a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, tavaly 14,9 millióan használták a ferihegyi légikikötőt. Hardy Mihály, a Budapest Airport (BA) kommunikációs igazgatója azt közölte lapunkkal, hogy tavaly 14,867 millióan fordultak meg a repülőtéren, ez 13 és fél százalékos növekedést jelent, amely a legnagyobb ráta a kelet-közép-európai régióban.
A fel- és leszállások száma 12 százalékkal, 115 ezerrel növekedett. Tavaly összesen 45 légitársaság üzemeltetett járatokat Budapest érintésével, és 134 célállomás volt elérhető. Új interkontinentális járatokat indítottak, az American Airlines Philadelphiába, a LOT New Yorkba és Chicagóba repül a magyar fővárosból, de a repülőtér forgalmának 49 százalékát adó Wizz Air és Ryanair is jelentős bővítéseket hajtott végre.
Ebben az évben a BA újabb járatok nyitásával számol, a LOT már bejelentette, hogy februártól napi járatot indít London City repülőtérre, a China Eastern pedig várhatóan Sanghaj és Budapest között repül majd júniustól. A repülőtér üzemeltetője azt is bejelentette, hogy 2024-ig 225 milliárd forintos beruházással tovább bővíti a repülőtér kapacitásait. Ennek legfontosabb eleme egy teljesen új terminálépület lesz, amely a 2A terminál mellett épül fel.
Ugyanakkor Budapest Főváros Kormányhivatala december 10-i határozatával visszavonta a repülőtér kettes terminálja elé épülő parkolóház építési engedélyét, annak ellenére, hogy a terület előkészítési munkálatai már megkezdődtek, az ott lévő felszíni parkolót már el is bontotta a kivitelező. Az építmény terveit szakmai szervezetek korábban azért bírálták, hogy ha megépül, jelentősen megdrágul, vagy akár lehetetlenné is válik a jövőbeni repülőtéri vasútállomás terminálhoz közeli elhelyezése.
A MÁV elnöke, Homolya Róbert január elején egy lapinterjújában azt mondta, hogy a projektben már nem a vasúti megvalósíthatóság a fő kérdés, hanem az, hogy mivel korábban privatizálták a repteret, a koncessziós szerződés milyen beavatkozást enged meg a területen. Lapunk kérdésére Hardy Mihály korábban cáfolta, hogy az új parkolóház akadályozná a leendő vasúti összeköttetés megvalósítását.
A napokban pedig olyan nyilatkozatot tett a Budapest Airport, hogy üdvözöl minden olyan vasúti fejlesztést, amely összeköti a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a vasút hálózatával, illetve hogy hivatalosan és írásban is támogatásáról biztosította a repülőtéri vasútállomás megépítésének előzetes építési engedélyezési tervét.