Tőkehiány, generációváltás, versenyképesség, hatékonyság – a hazai középvállalkozások napi szinten szembesülnek ezekkel a kihívásokkal. Bár számos ígéretes vállalat működik Magyarországon, a szintlépés gyakran azért nem sikerül, mert az erőforrások a napi operatív működésre összpontosulnak.
A Budapest Bank kkv-knak szóló üzleti rendezvényén külső szakértők mutatták be a részt vevő cégvezetőknek, hogyan tudják értékesebbé tenni vállalkozásukat, valamint megismerkedhettek a Budapesti Értéktőzsde speciális, cégeknek szóló képzésével is – írják sajtóközleményükben. A magyar kkv-kat jellemzően egyetlen személy működteti: az alapító-tulajdonos fejében dől el minden, ő hozza a stratégiai döntéseket, de ő oldja meg a napi operatív problémákat is.
A menedzsment kiépítését a cégtulajdonosok gyakran költségigényesnek ítélik, holott a szakképzett, tapasztalt menedzsment nemcsak szakmailag tudja tehermentesíteni az első számú vezetőt, de a cég értékét is nagyban növeli, ami előnyös pozícióba juttatja a vállalatot, ha egy esetleges eladásra kerül sor.
A hazai vállalatoknak ki kellene dolgozniuk középtávú, 3-5 éves üzleti tervüket, stratégiájukat, mert jövőkép nélkül nehezebb külső finanszírozást találniuk elképzeléseik megvalósítására.