A Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonal érintett szakaszának felújítása uniós és állami forrásból valósul meg, a kivitelezési költségek mintegy nettó 150 milliárd forintot tesznek ki – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő lapunkkal. A tíz hónapos vágányzár ideje alatt a tervek szerint Pécel és Aszód között négy állomás és közel 22 kilométer nyíltvonali vonalszakaszt építenek át a vasúti hidakkal együtt. A beruházással 2020 év végéig 52 kilométer hosszú kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között.
A felújításnak köszönhetően megszűnnek a lassújelek a vonalon, a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik. A teljes szakaszon új, elektronikus biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló rendszer épül. Mindezek mellett 13 állomás és megállóhely megújul, hat állomásépület átépül, valamint hét helyen összesen 330 új P+R parkolót és egy új megállóhelyet létesítenek Akadémiaújtelep néven, illetve 28 kilométeren zajvédő fal épül.
Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója közölte, hogy a Volánbusz Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően 66 busz áll rendelkezésre a vonatpótláshoz a felújítás ideje alatt. Gödöllőről a pótlóbuszok mellett a H8-as HÉV sűrűbb közlekedéssel biztosítja az eljutást Budapestre, az Örs vezér teréig, a tervek szerint a H9-es HÉV-vonalon pedig Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak. Az S80-as személyvonatok csak Budapest-Keleti pályaudvar és Pécel, illetve Aszód és Hatvan állomások között közlekednek. Pécel és Aszód között pótlóbuszok szállítják az utasokat, az S80-as jelzésű pótlóbuszok Pécel és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak, míg a G80-as jelzésű járatok csak a Bag, Dózsa György út 8. alatti autóbusz-megállóhelyen állnak meg.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Keleti pályaudvar és Hatvan között a miskolci, a kassai, a nyíregyházi és a debreceni InterCity-járatok helyett IC-pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az M3-as autópályán közlekedő buszok a Keleti pályaudvar melletti, Verseny utcai ideiglenes autóbusz-megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek. Az IC-k és pótlóbuszaik pótjeggyel és díjmentes helyjeggyel vehetők igénybe. A Budapest–Miskolc között közlekedő utasok átlagosan 30 perccel hosszabb menetidővel számoljanak – fűzte hozzá. A pótlóbuszokra csak érvényes jeggyel lehet felszállni, a buszon nincs fedélzeti jegyváltási lehetőség.
Szocialista szokás
Nincs semmiféle döntés vagy szándék a vasúti mellékvonalak bezárására – közölte lapunkkal a közlekedésért felelős minisztérium, cáfolva a sajtóban megjelent hírt. A téves értesülés szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium 14 mellékvonal bezárásáról döntött. A tárca szerint álhírről van szó, mert, mint írják: vasútvonalat bezárni szocialista kormányok szoktak.