– Az 1980-as évek végén megkezdődött gazdasági és politikai rendszerváltás után teljesen újjá kellett építeni a magyar bor hírét külföldön. Mostanra már elmondható, hogy felső kategóriába került a magyar bor, a szekszárdi borvidék pedig hazai megítélésben is az elsők közé tartozik – derült ki a Twickel-szőlőbirtokon rendezett eseményen.
Egyszerre borászati sikertörténet és hazatelepülés-regény Twickel-Zichy Mária Terézia grófnő és családja szőlőbirtokának felvirágzása a tolnai megyeszékhelyen, Szekszárdon. Az 1956-ban Németországba emigrált grófnő a rendszerváltás után érkezett haza, majd férjével négy évvel később, 1993-ban vásárolta meg a szekszárdi borkombinátot, s Liszt Pincészet néven vezette be a piacra. Fia, báró Twickel György édesanyja halála után, 2002-ben vette át a cég vezetését.
Az európai és hazai trendeknek megfelelően a borászatot a tulajdonos nevére keresztelte át, 2010-től Twickel Szőlőbirtok Kft. néven vitte tovább a céget.
A kétszáz hektáros birtok jelentős beruházások révén az elmúlt huszonöt esztendő folyamán nemcsak Szekszárd, de az ország meghatározó borászatává vált. A négyezer hektoliteres erjesztő és a mintegy 13 ezer hektoliteres tárolókapacitás korszerű szőlőfeldolgozást tesz lehetővé a pincészetben.
A fehérborok és a rozék készítésénél többnyire az elsődleges illat- és zamatanyagok megőrzése a szakemberek célja.
Az idei terméssel kapcsolatban elégedettek lehetnek a szekszárdi pincészetben. A mennyiség kielégítő volt a birtokon, köszönhetően a jókor, jó helyen történt esőzésnek, csapadéknak.
A késő őszi, hajnali hideg idő lelassítja a kocsány anyagcseréjét, a napfényes nappalok pedig felgyorsítják a vízvesztést a bogyókban, így a kissé töppedt szőlőszemek kiváló vörösborokat eredményezhetnek majd a feldolgozás során – hívták fel a figyelmet a szakemberek.
A szőlőbirtok ebben az esztendőben az árbevétel növekedésével számol. Bár borai külföldön is keresettek; exportál Németországba, Ausztriába, Svédországba, Belgiumba, Kínába és Honkongba is –, ez bevételeinek csak húsz százalékát teszi ki.
A cég továbbra is inkább a növekvő hazai értékesítéssel szeretné biztosítani, hogy a vezető magyar borászatok között tartsák számon.