A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) külföldi piacra jutását segítő exporttámogató program indul – jelentették be tegnap a kezdeményezést elindító cégek Budapesten. A világ a piacom néven induló program Magyarországon a Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a Big Fish Internet-technológiai Kft. és az Espell Fordítás és Lokalizáció Zrt. összefogásával valósul meg.
Az exportlehetőségek iránt érdeklődő vállalatoknak a digitális marketing, pénzügyi tanácsadás, logisztikai megoldások, webfejlesztés, online fizetés, valamint fordítás és lokalizációs témakörökben nyújtanak segítséget – mondta a távirati iroda tudósítása szerint Heal Edina, a Google Magyarország vezetője. Jelezte: napjainkban, amikor a vásárlók már az internetre költöztek, elengedhetetlen, hogy a vállalatok is elsajátítsák a szükséges digitális készségeket. Szinte bármely cég globális piacra tehet szert a világháló nyújtotta eszközök segítségével.
A postának kiemelten fontos, hogy a nagy ügyfelek és webáruházak mellett a kis- és középvállalkozói szektorral is intenzív kapcsolatban legyen. A posta logisztikai kérdésekben nyújt segítséget a cégeknek – hangsúlyozta Apáti-Tóth Kata, az állami vállalat szóvivője. Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank Zrt. kisvállalkozási üzletágvezetője pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy egy európai felmérés szerint az exportáló vállalatok 49 százaléka növekedni tudott az utóbbi három évben. Magyarországon a kkv-k aránya az exportból mindössze 20-25 százalék, miközben Ausztriában 75-80 százalék, ezt az arányt kellene elérni a közeljövőben.
A bank a kockázatok csökkentésében vállal szerepet, a likviditás biztosításában és online fizetési megoldásokkal segíti a cégeket. A világ a piacom program első nyilvános rendezvényét május 13-án, a Budapest Kongresszusi Központban tartják, a részvétel ingyenes.