A Status MPE Magántőkealap részesedést szerez az IKO Holdingban, és megvásárolja a Visus Invest Vagyonkezelő Kft. 25,2 százalékos üzletrészét – tette közzé a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) internetes oldalán az Opus Global Nyrt. Az ügyletek eredményeként a tőzsdei társaság érdekeltségében lévő Status Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. az IKO-csoport és az Atmedia Kft. fölött is 17-17 százalékos befolyást szerez.
A BÉT honlapján közzétett tájékoztatás szerint a Status Capital kezelésében lévő Status MPE Magántőkealap megvásárolja a H–SK Reklám Kft. 17 százalékos, IKO Holdingban lévő üzletrészét. Az IKO-csoportot – azon belül öt céget – tulajdonló és irányító holding többek között műsorgyártással, értékesítéssel és kábeltelevízió-disztribúcióval, illetve hírességek közvetítésével foglalkozó médiavállalkozás. Az IKO a TV2-cégcsoport stratégiai partnere és legnagyobb beszállítója – áll a tájékoztatásban.
A bejelentés szerint 25,2 százalékos tulajdont szerez a Status Capital Magántőkealap a Visus Invest Kft.-ben is. A tranzakció célja a Visus résztulajdonában lévő, Magyarország legnagyobb televíziós reklámértékesítő társasága, az Atmedia Kft. fölötti 17 százalékos befolyás megszerzése volt.
Az Atmedia értékesíti többek között az MTVA, a TV2-csoport, valamint számos tematikus gyermek-, sport-, szórakoztató-, film- és zenei televíziós kereskedelmi csatorna reklámidejét. A cég tavalyi nettó árbevétele meghaladta a 27,8 milliárd forintot, adózott eredménye pedig 1,1 milliárd forint volt.
A Status MPE Magántőkealap nyilvántartásba vételét idén júliusban kezdeményezte a Status Capital, amelynek kezelésébe tartozik a Status Energy Magántőkealap is. A Status Capital Zrt.-t 75 százalékban Mészáros Lőrinc, 25 százalékban pedig az Opus Global Nyrt. tulajdonolja.
Díjat kapott a Pátria Nyomda
Az ország leginkább elismert üzleti márkái közé sorolta a Pátria Nyomda Zrt.-t a Magyar Brands döntőbizottsága. A döntés indoklásában a zsűri többek között értékelte a cég megbízhatóságát, tradícióit és piaci jelenlétének általános jó megítélését, az utolsó három év gazdasági teljesítményét. Az elbírálás szempontjai között szerepelt az is, hogy az adott márkát mennyire érzik magyarnak.