Az önvezető járművek első darabjai már évek óta futnak az amerikai utakon, megtörténtek az első közlekedési balesetek és közlekedésrendészeti intézkedések is. Ezek sokat szerepelnek a hírekben, arról kevesebbet hallani, hogy kamionok, autóbuszok járnak kísérleti üzemben hivatásos sofőrök nélkül számos európai város útjain vagy autópályáin. Arról azonban még nem esett szó, hogy a vezető nélküli technológia teret nyer a termőföldeken is.
Az önvezető traktort bemutató tanulmány világpremierjét a Boone-ban (Iowa állam) zajló Farm Progress Show-n, az Egyesült Államok egyik legnagyobb agrárrendezvényén tartották – tette közzé a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara honlapja. Ahhoz, hogy a műszaki különlegesség valóban munkába állhasson, számos technikai fejlesztésre és jogi szabályozásra van szükség. Mint a tervezők elmondták, az automata, távolról vezérelhető jármű a jövőben nagyobb működési hatékonyságot hozhat majd akár a talajművelésben, az ültetésben, a permetezésben vagy például a betakarításban.
Formailag a Case IH Magnum traktor kapott egy jelentősen áttervezett, vezetőfülke nélküli külsőt. A jármű fedélzeti számítógépébe pedig építettek egy komplex interaktív felületet, amely lehetővé teszi az előre beprogramozott műveletek távoli ellenőrzését. A fedélzeti rendszer például automatikusan felméri a megművelendő területet, kikalkulálja a leghatékonyabb utat – a tereptől függően –, más ugyanott dolgozó gépekkel összehangolva. A gazda pedig a távolból ellenőrizheti és módosíthatja az útvonalat számítógépéről vagy tabletjéről.
A radar LIDAR (képalkotó, felismerő) és a fedélzeti kamerák révén a jármű érzékeli az álló és mozgó akadályokat és megáll, majd az irányítója által megadott új irányba megy tovább. A gép akkor is azonnal leáll, ha elveszti a GPS-jelet vagy a pozícióadatait, illetve kézi leállító gombbal is megállítható.
A technológia a valós idejű időjárási és műholdas adatok alapján optimálisan tervezi és végzi a munkát, például a műtrágyázást. Mint a főtervező hangsúlyozta a bemutatón, ezek a fejlesztések akkor lesznek valóban érdekesek az ügyfelek számára, amikor az időjáráshoz kell alkalmazkodni, mivel ha például elkezd esni az eső egy területen, a gép automatikusan átmegy egy száraz területre dolgozni. A lehetőségek szinte határtalanok, ugyanis egy tabletről akár komplett flotta munkáját is ellenőrizheti egyetlen ember.