Mindannyiunk közös érdeke, akár szülőként vagy barátként, hogy a legfiatalabbak is tisztában legyenek azzal, hogy sem a fizikai, sem a szóbeli bántalmazás nem helyénvaló, ami igaz a fizikai és az online térre egyaránt – hívja fel a figyelmet legújabb, iskolai gyermekbántalmazás ellen szóló kampányában a Cartoon Network.
A csatorna a Kék Vonal Gyerekkrízis Alapítvánnyal és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületével karöltve idén is folytatja az Aki ver, az nem haver című figyelemfelkeltő kampányát a fiatalok online és fizikai térben elkövetett bántalmazása ellen. Októberben naponta többször sugározzák az új, e témában készült kampányfilmet, amelynek szereplői egyben a kampány nagykövetei, akik a gyerekek körében népszerű és hiteles, fiatal véleményvezérek a közösségi médiából.
A csatorna megbízásából készült kutatás szerint a bullying, azaz a gyerekek egymás közötti bántalmazása az esetek kilencven százalékában az iskola falai közt zajlik vagy onnan indul, és néha interneten keresztül folytatódik. Ezért a szervezők idén az iskolai szemléletváltást, illetve a pedagógusok edukációját tűzték ki célul.
Elismert szakértők bevonásával átfogó tanóravázlatokat fejlesztettek a 6–12 éves korosztálynak, amelyek segítségével a tanárok közérthető, játékos, informatív formában taníthatják a gyerekeket a baráti, toleráns viselkedés alapjaira, az internetes etikettre. A tananyag az osztályfőnökök egyesületének segítségével több ezer pedagógushoz jut el, a gyermekcsatorna weboldaláról pedig bárki ingyenesen letöltheti.