Az elmúlt hétvégén, napközben több magyarországi banknál is gondok adódtak az online vásárlással. Az Index információi alapján szombaton, augusztus 12-én az UniCredit Banknál voltak fennakadások az elektronikus fizetésben, a hitelintézet rövid közleményben tájékoztatta is a sajtót a problémáról. Emellett azonban más bank ügyfelei is jelezték, bizonyos elektronikus szolgáltatásokat nem tudtak maradéktalanul igénybe venni a hétvégén.
Az UniCredit Bank közleménye szerint augusztus 12-én, szombaton reggel 7 és délután 3 óra között fellépett technikai probléma az online kártyás fizetés alkalmával használt bankkártyákat érintette. Közülük azonban csak azokat, amelyek az online fizetés során 3D Secure szolgáltatással működnek. A fizikai kártyahasználat – készpénzfelvétel, bolti bankkártyás fizetés – egész nap zavartalanul működött. Az UniCredit hangsúlyozta, hogy a bankjukat és más bankokat egyaránt érintő technikai problémát már elhárították. Azóta az UniCredit Bank valamennyi elektronikus banki szolgáltatása, beleértve a kártyás online fizetést is, zavartalanul működik.
A portál emellett arról is tudomást szerzett, hogy több bankot is érinthetett az online fizetés leállása, de csak pár K&H-s ügyfél jelezte a hírportálnak, hogy online tranzakciója nem sikerült. Többek között egyik olvasójuk délután fél három körül nem tudott online fizetni a K&H-s bankkártyájával, egy másik pedig K&H-s Szép-kártyával akarta kiegyenlíteni a számláját, de elutasították a tranzakciót.