A tervek szerint 2020 közepére elkészül az M76-os gyorsforgalmi út Zalaegerszeg határában és Balatonszentgyörgy térségében már épülő első két szakasza. Keleten, a Balaton közelében az M7-es autópályától Fenékpusztáig 8,6 kilométer épül, nyugaton Zalaegerszeg és Alsónemesapáti között a régi 76-os mintegy másfél kilométeres szakaszát alakítják négysávossá. Az M7-es autópályán Holládnál épül az új csomópont, amely a jelenlegi balatonszentgyörgyi elágazástól nyugatra található.
A leendő M76-os a korábbi nyomvonallal párhuzamosan, a településeket elkerülve éri el azt a csomópontot, amelynél a Fenékpuszta felé haladó ág lép ki a Sármellék és Zalaegerszeg felé tartó pályából. Ez a két, nagyjából észak-déli irányú szakasz teszi lehetővé, hogy két év múlva az M7-es felől gyorsforgalmi úton legyen elérhető a Balaton nyugati csücske, egészen pontosan az a korábban megépült elkerülő út, amelyről mind Keszthelyre, mind Hévízre be lehet hajtani.
Maga a kerülő út a 71-es főút része, amely északról öleli körbe a Balatont. A gyorsforgalmi út átadása után a fővárosból és a Nagykanizsa felől érkezők gyorsabban elérhetik majd a Balaton nyugati medencéjét.
A most épülő két szakasszal együtt 40 kilométeres gyorsforgalmi út 2022-re készül el. A pálya új nyomvonalon épül majd, azaz nem követi a régi 76-os út vonalvezetését, hanem attól délre halad, így érinti Sármellék repülőterét is, majd Misefánál csatlakozik az M9-es sztrádába, amelynek zalai szakasza alapvetően észak-déli irányú. Ez nyugatról halad el Zalaegerszeg mellett, és ott csatlakozik a most Alsónemesapátinál épülő pályarészhez.
A gyorsforgalmi út „okosútként” épül, ugyanis csatlakozik a zalai megyeszékhelyen épülő, önvezető autók vizsgálatára is alkalmas tesztpályához. Az M76-os úton a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) több szakaszon 5G-s kommunikációs hálózatot épít ki. Az M7-es csatlakozás térségében, valamint a tervezés alatt lévő nyomvonal 10 kilométeres szakaszán működik majd a szinte késedelem nélküli kommunikációt biztosító 5G rendszer. Az út adatokat gyűjt a környezetéről, a forgalomról, és továbbítja azokat az ott közlekedő intelligens járműveknek.
Négysávos lesz az M15-ös
Az M15-ös autópálya kétszer kétsávossá fejlesztésének részeként megkezdték a rajkai csomópont átépítését, ezért korlátozzák a forgalmat is. A csomópont jobb oldali kihajtó ágát tegnap lezárták, emiatt az M15 autópályáról a Mosonmagyaróvár–Pozsony irányú forgalom nem tud kihajtani Rajka felé. Az M1-es és Rajka közötti szakaszon 14,5 kilométer hosszan épül ki az autópálya, a plusz két sávot a jelenlegi kétszer egysávos autóút határ felé vezető oldalán alakítják ki. A nettó 19,5 milliárd forintos, 2020 márciusára megvalósuló fejlesztés során a meglévő határátkelőt akadálymentesítik, továbbá felújítják a már meglévő sávokat is.