Nőtt a Tesco forgalma a karácsonyi időszakban, ezzel együtt bővült a multivállalat magyarországi piaci részesedése is – közölte a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat tegnap. Az anyavállalat jelentése szerint az azonos eladótérre számolt csoportszintű értékesítés a január 7-én zárult, 19 hetes vizsgált időszakban 1,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben.
A Nagy-Britannián és Írországon kívüli nemzetközi forgalom értéke viszont 0,1 százalékkal csökkent.
A vállalat azonban – egyelőre számok nélkül – kiemelte, hogy „jó ütemben” növelte piaci részesedését Magyarországon, Szlovákiában és Thaiföldön. Úgy fogalmaznak, az üzleti év harmadik negyedében „tartósan erőteljes” volt a Tesco teljesítménye hazánkban.
A cég forgalma nyolcadik negyedéve folyamatosan növekszik. A Tesco, amely a magyarországi kiskereskedelem legnagyobb foglalkoztatója, rendkívül nehéz, könyvelési botrányokkal és ezzel összefüggő bűnügyi vizsgálatokkal súlyosbított üzleti időszakot élt át az elmúlt két és fél évben, amelynek következtében több országban, így hazánkban is üzletbezárásokra, leépítésekre került sor.