Amíg 1991-ben még alig 1100 benzinkút működött Magyarországon, öt év alatt gyakorlatilag megkétszereződött a számuk – derül ki a Lechner Tudásközpont legújabb elemzéséből. A töltőállomások száma az elmúlt két évtizedben lényegében nem is változott: 2015-ben 2146 kutat tartottak nyilván. A hálózat sűrűsödése értelemszerűen erős összefüggést mutat a személygépkocsi-állomány nagyarányú bővülésével. Ugyanis míg 1991-ben alig kétmillió, 2015-ben már 3,2 millió személyautót tartottak nyilván Magyarországon. A benzinkutak számának növekedésében emellett a multinacionális cégek harcos piacszerzése is szerepet játszott, hogy a nagy forgalmú csomópontokat idejében „elfoglalják”. A későbbi stagnálás pedig azzal magyarázható, hogy a kilencvenes évek végére a töltőállomások lényegében lefedték az ország területét.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer adatait felhasználó elemzés szerint a mai országos benzinkút-lefedettség teljesnek mondható. Az úthálózat több mint háromnegyedéről 8 kilométeren belül elérhető egy töltőállomás, az útszakaszok 97 százalékáról pedig legfeljebb 16 kilométert kell autózni ahhoz, hogy megtankolhassuk járművünket. A szlovák határhoz közeli Tornaszentjakab külterületétől van legtávolabb benzinkút: ha ott fogyna el az üzemanyagunk, 37 kilométert kellene gyalogolni az első töltőállomásig. Érdemes azonban megemlíteni, hogy a lefedettségi hálózat még sűrűbb, hiszen a felhasznált helyadatbázisban nem szerepelnek a zárt területeken, például ipari parkokban elhelyezkedő kutak, sőt a céghálózathoz nem tartozó állomások sem.
Az elemzés készítői szerint az elektromos autók elterjedésével valószínűleg hasonló sűrűsödési folyamat zajlik majd le a közeljövőben az elektromos töltőpontok esetében is.