A tavalyi karácsonyi szezonhoz képest idén valamivel magasabb összegeket terveznek elkölteni a magyarok, emellett a hét végi „fekete péntek” internetes vásárlási akción is komoly költéseket tervez a lakosság – derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásából.
Hasonlóan az elmúlt évhez, a lakosság csaknem 80 százaléka számítja be a családi kiadásokba az ünnepre szánt ajándékokat. Sőt, akik ajándékoznak, azok idén valamivel magasabb összeget szánnak a meglepetésekre: míg tavaly 31 500 forintból, addig idén 41 300 forintból tervezik mindezt. A legtöbben az aktuális havi jövedelmükből költenek karácsonyra, míg a lakosság 40 százalékának külön megtakarítása van az ünnepi kiadásokra. Többen akadnak olyanok az idén, akik a más célokra félretett pénzhez is hozzá akarnak nyúlni, emellett azok száma is emelkedett, akik hitelkártyával terveznek fizetni a kereskedőknél.
– Tudatos pénzügyi tervezés mellett ezekre az eszközökre (áruhitel, személyi kölcsön, hitelkártya) lehetőségként érdemes tekinteni, amelyek plusz forrásként felhasználhatóak a magasabb költések finanszírozásához – figyelmeztet a Cofidis. A vásárlások fő helyszínei továbbra is a bevásárlóközpontok, a hiper- és szupermarketek, a szaküzletek és a magyar webshopok. Annyi eltérés mutatkozik a korábbiakhoz képest, hogy a plázákban idén még többen terveznek bevásárolni, mint tavaly.