Infokommunikációra fókuszáló képzést, exportakadémiát indít a szektor kis- és középvállalkozásai számára a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) – jelentette be Oláh Zsanett vezérigazgató.
Az MNKH IKT Exportakadémiáján elsőként 25 vállalakozás kap kétszer kétnapos képzést arról, hogyan tudnak sikeresen külpiacra lépni. Ezzel egy időben a kereskedőház elindítja online képzési rendszerét is, amelyen keresztül a partnervállalkozások elérhetik az exportakadémia tananyagát tértől és időtől függetlenül.
Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért felelős miniszterelnöki biztos a rendezvényen hangsúlyozta, az IKT Exportakadémia elindítása illeszkedik a digitális exportfejlesztési stratégia végrehajtásába.
Korábbi felméréseket idézve elmondta, hogy Magyarországon a digitális gazdaság a nemzetgazdaság bruttó hozzáadott értékének több mint 20 százalékát adja. A kedvező munkaerőpiaci folyamatok mellett a foglalkoztatottak 15 százaléka a digitális gazdaságban dolgozik.
A digitális exportfejlesztési stratégia eddigi eredményei közé tartozik, hogy létrejött és folyamosan frissül az az adatbázis, amely 18 ország külpiaci helyzetét elemzi, és amely 80 ország piaci viszonyainak monitorozásával egészül ki.
Oláh Zsanett a sajtótájékoztatón elmondta, a Magyar Nemzeti Kereskedőház folyamatosan fejleszti és bővíti eszköztárát annak érdekében, hogy elősegítse a hazai vállalkozások sikeres külpiacra lépését.
Beszámolója szerint eddig tíz alkalommal rendeztek exportakadémiát a kkv-k számára, amit mintegy 250 cégvezető végzett már el.
Az MNKH tájékoztatása szerint az e-learning négy képzési modullal indul. Az online képzés ingyenes, és elsősorban cégképviselőknek szól. A képzés egy online teszt kitöltésével zárul, és a résztvevők tanúsítványt kapnak az elvégzéséről.