A Tesco Magyarországon nem tervezi boltok bezárását, az áruházlánc a jövőben is folytatja az intenzív befektetést áruházaiba. A Tesco 1995 óta van jelen Magyarországon, piacvezető és a legnagyobb privát foglalkoztató – közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt. kedden a Magyar Távirati Irodával.
A cég a Magyar Idők azon cikkére reagált így, amelyben megírtuk: az anyavállalat belső köreiből úgy értesültünk, hogy a jövőben nem csupán Nagy-Britanniában, hanem a kelet-közép-európai csoportnál is további racionalizálás várható az áruházlánc működésében. Erre több forgatókönyv létezik, egyik a veszteséges boltok bezárása, azonban valószínűbb, hogy a jellemzően 10 ezer négyzetméter fölötti üzleteket tovább szűkítik, az eladóterek egy részét bérbe adják más kereskedőknek.
Matt Simister, a Tesco Europe 2017 áprilisában kinevezett vezérigazgatója interjút adott a Figyelőnek, amelyben azt részletezte, hogy a vásárlók már nem szeretnek hatalmas áruházakban bolyongani, helyette egyre sűrűbben, egyre kisebb kosárértékkel fordulnak meg a hipermarketekben. Ezért szavai szerint folyamatosan csökkentik a vásárlótér méretét, és inkább bérlőkkel kötnek megállapodásokat.
A Tesco kérdésünkre egyébként úgy fogalmazott: a vásárlói szokások és igények folyamatosan változnak, így a Tesco üzleteinek is az új fogyasztói attitűdök mentén, azokat támogatva, azokhoz alkalmazkodva kell változniuk.