Idehaza is egyre gyakoribb, hogy a lakástulajdonosok takarítószolgálatot hívnak otthonuk rendbetételére, az ünnepek előtt ezeknek a szolgáltatóknak is élénk a programjuk. Nem árt tudni, hogy ebben az esetben is vannak szavatossági jogaink – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Mielőtt megrendeljük a takarítókat, alaposan tájékozódjunk a vállalkozásról, az általa kínált árakról és feltételekről. A legtöbb cég az interneten hirdeti magát, ahol fel kell tüntetnie alapadatait, ezekből a megrendelő már képet kaphat arról, tisztességes társasággal van-e dolga. Azt például mindenképpen tisztázzuk előre, vállalnak-e kártérítési felelősséget, emellett javasolt olyan szolgáltatóval szerződni, amely csak a feladatok elvégzését követően kéri a kifizetést.
Ha ugyanis a szolgáltatás minősége olyan mértékben kifogásolható, hogy azonnal nem javítható, a megbeszélt ár egy részét a megfelelő munka elvégzéséig visszatarthatja a lakástulajdonos. Ha a takarítók kárt okoztak, arról érdemes jegyzőkönyvet felvenni.
Mindenképpen kérjünk számlát a munkáról, probléma esetén pedig a békéltető testületek nyújthatnak jogorvoslatot.