Nemzetközi színtérre léphet a martonvásári Keramix Lighting (Keramix Hungary Kft). A Magyar Nemzeti Kereskedőház közbenjárásának köszönhetően a gyártó hamarosan az európai piacra szállíthatja termékeit. A kezdeti exportsikereket követően pedig az arab térség, valamint a keleti és déli nyitás fejlődő régiói is elérhetővé válhatnak. A cég egy 2016 tavaszán megrendezett nemzetközi szakkiállításon vette fel a kapcsolatot későbbi partnerével.
A világítástechnikára szakosodott Klaren nevű török vállalattal márciusban kötöttek kétoldalú együttműködési megállapodást. Ennek köszönhetően megkezdődött Martonvásáron a török vállalat világítástechnikai termékeinek összeszerelése, illetve a tisztán magyar fejlesztésű lámpatestek tervezése.
– Ha a terveink valóra válnak, akkor 6-12 hónapon belül már az uniós piacokat is el fogjuk tudni érni a török partnerség keretében gyártott termékekkel. Jelenleg egy 3500 darabos ledes lámpatest-sorozat előállítását végezzük, kapacitásunk folyamatosan bővül, és tervezzük új munkahelyek létrehozását is – hangsúlyozta Tóth Tamás, a Keramix Lighting vezetője.
Jelezte: ugródeszka volt számukra az MNKH nemzeti standján való részvétel, és maguk is meglepődtek azon, hogy milyen jelentős igény mutatkozik a kiváló minőségű magyar termékek iránt a nemzetközi piacokon. – Ugyan nagy kihívást jelentett az első lépés megtétele, ám onnantól felpörögtek az események. Mára egyik legfőbb stratégiai partnerünkként és megrendelőnkként tekintünk a Klarenre – fogalmazott az ügyvezető.
Az MNKH többek között nemzetközi kiállításokon ad teret a sikeres magyar kkv-knak az exportpiacok felderítésére. – A Keramix Lighting sikere jól példázza, hogy aki megkezdi velünk a közös szakmai munkát, az lépésről-lépésre haladva odaérhet a nemzetközi piacokra. A cég által követett üzletfejlesztési stratégia kiválóan tükrözi, hogy tudatos, egymásra épülő exportfejlesztési lépések konkrét eredményeket hoznak.
Azt gondolom, hogy ezek a sikerek erősítenek meg minket abban a hitünkben, hogy a keleti és déli nyitás fejlődő régiói, valamint az európai célpiacok elérésére minden magyar vállalkozásnak lehetősége nyílik – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.