A korábban tervezettnél lassabban halad és nagyobb fennakadásokat okoz az új modellek szeptembertől érvényes, új emissziós mérési normák szerinti típusengedélyének megszerzése – idézi a dpa hírügynökség Herbert Diess vezérigazgatónak a Volkswagen-konszern dolgozóihoz intézett körlevelét.
A távirati iroda arról számolt be, szeptember elsejétől az újonnan fogalomba helyezett járműveknek a típusengedély megszerzéséhez a valós forgalmi körülményeket a korábbinál jobban modellező WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) károsanyag-kibocsátási mérési eljáráson kell átesniük.
Bernd Osterloh, a konszern üzemi tanácsának elnöke szerint nem javít az autóipari dolgozók kilátásain az sem, hogy az Európai Unió tovább tervezi csökkenteni a járművek 2021-től érvényes szén-dioxid-kibocsátási normáját, és ezt az autóipart és a munkahelyeit egyaránt veszélyeztető szigorítást számos politikus még támogatja is.
Kiemelte: a klímavédelem természetesen minden dolgozó szívügye, de nem hagyhatják figyelmen kívül a munkahelyek megőrzését sem, ezért határozottan fellépnek a felelőtlen követelésekkel szemben.
Az autógyáraknak már egyébként is komoly gondot okoz a modellpalettára – milliárdos büntetések terhe mellett – 2021-től átlagosan érvényes, kilométerenként 95 grammos szén-dioxid-kibocsátási norma teljesítése. Az Európai Bizottság ráadásul a határértékeket 2030-tól további legalább 30 százalékkal javasolná csökkenteni.