Hétköznap reggelenként hatalmas dugókban kell vesztegelniük azoknak, akik gépkocsival szeretnének bejutni a fővárosba a Dunakanyar jobb parti városaiból. Bár az ezredforduló óta működik a korábban 2A útnak nevezett elkerülő, Gödről és a negyvenezres várossá bővült Dunakesziről sokan a régi, a településeken átvezető 2-es úton igyekeznek Budapestre.
Az ő helyzetükön nagymértékben javíthat az M2-es bővítése.
A kormány 2020-ig ezermilliárd forintot költ a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére – mondta Tuzson Bence pénteken az út alapkőletételi ünnepségén Dunakeszin. A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár és a beruházásban érintett Pest megye 5. számú választókerületének képviselője arról beszélt, hogy az infrastruktúra-fejlesztés magával hozza a munkahelyek és a családok fejlődését is, ezért költ a kormány a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére.
A bővítés mellett új csomópontokat is létrehoznak. A Dunakeszi északi határa közelében húzódó lehajtó elsősorban a 2-es útról érkező forgalomnak a városon kívülre terelését biztosítja majd. Az M2-esre való felhajtási lehetőségeket Vác térségében is bővítik, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. tervei szerint Václiget és Sződ között is összekötik a 2-est és a gyorsforgalmi utat. A bővítés során a főváros és Vác közötti kétsávos szakaszokat megduplázzák, a már meglévő négysávos szakaszokat felújítják.
A projekt az M0-s és a Vác déli csomópont közötti 19,6 kilométeres szakaszt érinti, a kivitelező a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes Strabag Építő Kft. és Strabag AG alkotta konzorcium lesz. A fejlesztés nettó értéke 32,9 milliárd forint. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg. A szóban forgó szakaszból jelenleg 13,4 kilométernyi hossz kétszer egy sávos.
A fejlesztés során kétszer két sávossá bővül az autóút, középen elválasztósávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével. A pálya burkolt leállósávot is kap. A meglévő műtárgyakat felújítják, az új pályához műtárgyak is épülnek, egy vasút feletti hidat átépítenek. Két új külön szintű csomópontot is kialakítanak Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál félcsomópont létesül Budapest irányába új fel- és lehajtóágak kiépítésével. Dunakeszi mellett az M2 autóúton jelenleg is meglévő komplex pihenő az új Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé épül át.
A kivitelezés az előkészítő munkálatokkal hamarosan megkezdődik. A fejlesztés 2019-ben fejeződik be, ezt követően Budapest és Vác között végig 110 km/órás sebességgel lehet majd haladni. Tovább csökken az átmenő forgalom miatti teher a 2-es főút mentén található településeken: Dunakeszi, Göd, Sződliget és Vác útjain javul a forgalombiztonság, ritkulnak a balesetek.
Az elmúlt napok fejleménye, hogy a közbeszerzési értesítőben megjelent az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszának ajánlati felhívása. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő hirdetménye az országhatárig húzódó kétszer egy sávos szakasz építési munkáira keresi a kivitelezőt. A 29 kilométeres útvonal 18 méteres koronaszélességgel két ütemben épül meg, az első ütemben a 161-es és a 180-as kilométerszelvények közötti szakasz, a másodikban a 180-as és a 190-es szelvény közötti szakasz jön létre.
A beruházás során öt külön szintű csomópont épül, kettő Körmendnél – a 86-os út, illetve a 8707-es út keresztezése miatt –, illetve egy-egy Csákánydoroszlónál, Vasszentmihálynál és Szentgotthárdnál. Vasszentmihálynál kialakítanak egy 580 méteres völgyhidat, ezen kívül 21 felüljáró és 12 aluljáró is létesül.
A kivitelezőnek egy-egy kétoldali, egyszerű pihenőhelyet is fel kell építenie Gasztonynál és Rábafüzesnél, valamint több szakaszon zajárnyékolófalakat kell emelnie.