Nagy lendülettel bővül az informatikai adattárolók piaca, a nagyvállalati megoldások értékesítése egy év alatt 21,3 százalékkal ugrott meg – írja az IDC friss kutatása alapján a Hwsw.hu 2018 első negyedévére vonatkozóan. A növekmény pénzben kifejezve 2,3 milliárd dollár a 13,2 milliárdos összes értékesítésből.
Az eladottkapacitás még ennél is nagyobb mértékben nőtt: 70,7 százalékkal múlta felül a tavalyi első negyedéves értéket, így 111,8 exabájton zárt. Az IDC szerint a növekedést elsősorban a folyamatban lévő fejlesztések, a következő generációs munkafolyamatok – például a gépi tanulás –, illetve a publikus felhőszolgáltatások előremenetele okozta.
A folyamat legnagyobb nyertesei az elemzés szerint a bérgyártók, amelyek több mint 31,7 százalékkal, nagyjából 800 millió dollárral növelték meg a bevételüket a jelölt negyedéves összehasonlításban, összesen 3,3 milliárd dollárra. Ez annyit tesz, hogy a teljes piac negyedét ezek a gyártók szolgálják ki.
Hasonló jelenség a szerverpiacon is megfigyelhető, hiszen a nagyobb felhőszolgáltatók – mint a Microsoft, a Google, az Amazon vagy a Facebook – már jó ideje saját tervezéssel, de külső gyártók segítségével építik fel adatközpontjaikat. Az IDC megjegyzi, hogy a növekedés általában is elsősorban ezeknek a cégeknek köszönhető.
A gyártók listájában 19,1 százalékos részesedéssel a Dell vezet, amely egy év alatt számottevő, 26,6 százalékos növekedést könyvelhetett el két és fél milliárd dolláros pluszbevétellel. Az amerikai gyártót a kevésbé közismert HPE és kínai leányvállalata, a New H3C Group követi összesen 1,9 százalékos bővüléssel.
A piac 36 százalékát lefedő két céget már látványosan kisebb szereplők követik. Ugyanakkor a harmadik helyen végzett Netapp is közel húszszázalékos bevételnövekedést ért el (832 millió dolláros összes forgalommal), ami szintén jól illusztrálja a teljes iparág lendületét.
A lista utolsó nevesített pozícióján három távol-keleti gyártó osztozik. A Hitachi, a Lenovo, illetve a Huawei három-három százalék körüli piaci részesedéséhet képest a Lenovo teljesítménye érdemel említést, amely negyedéves összehasonlításban 132,8 százalékkal növelte forgalmát, amely így 397 millió dollár volt.