Az élelmiszer-üzletek nagycsütörtöki forgalma idén 15-25 százalékkal nagyobb volt, mint az elmúlt év legerősebb húsvéti napjáé, a nagypénteki munkaszünet pedig összességében 10 százalékos pluszbevétellel érzékeltette hatását – mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az M1 aktuális csatorna kedd esti adásában.
Kiemelte, egyre inkább nő a minőségi termékek iránti igény, ár-érték alapján vásárolnak az emberek. Idén visszaszorult a tejbevonó masszából készült csokoládéfigurák forgalma, a vásárlók inkább valódi csokoládéból készült termékeket keresnek. Ugyanez a minőségi szempont érvényes a füstölt árura és sonkafélékre. A gyorspácolású sonkáktól a hagyományos pácolású sonkák vették át a vezető pozíciót, a vásárlók 70 százaléka már a magasabb minőségű terméket kereste – mondta.
Hozzátette, a húsvéti időszakot követően nem alakult ki áruhiány.