Szombati mérkőzésükön mutatkoznak be a Puskás Akadémia, a Haladás és a Diósgyőr futballklubok csapatai a 2Rule (ejtsd: turul) elnevezésű magyar sportszermárka ruházataiban. A válogatottak a 2018/19-es idényt a Magyar Sportszermárka Zrt. szereléseiben játsszák végig, a debütálást hamarosan a sportvilág újabb területein kötött megállapodások követik.
– Tizenkét munkatársammal hetek óta megfeszített tempóban készítjük fel a három NB I-es csapatot az első mérkőzéseken való megjelenésre, sikeres kezdetre számítunk – mondta a Magyar Időknek a Magyar Sportszermárka Zrt. vezérigazgatója. Kővári Ágnes ismertette, jelenleg három magyarországi varrodával állnak szerződésben (Kecskeméten, Jászberényben, Szombathelyen), ahol folyamatosan gyártják a mezeket. Az újabb megrendelések és a tervben lévő megállapodások miatt keresik azon hazai üzemek jelentkezését, amelyeknek belefér a kapacitásába a 2Rule-termékek előállítása.
– A veszprémi kézilabdacsapat kimenő ruházatát, a vívószövetség öltönyeit például a szombathelyi Styl ruhagyárral együttműködésben állítjuk elő, szándékunk szerint tovább építjük itthon a stabil partnerhálózatot. Több ajánlat érkezett már külföldi ruhagyártóktól az előállításra, de elkötelezett szándékunk, hogy a 2Rule-termékek kizárólag Magyarországon készüljenek, ehhez keressük a partnereket.
Nem titkolt cél a jövőben az is, hogy az alapanyag- és textilgyártás területén innovációt érjünk el, hozzáadott értéket jelenítsünk meg ezen a régen megszűnt könnyűipari területen – ismertette a terveket a Magyar Időkkel a vezérigazgató.
Felidézte, a hazai sportvilág évek óta milliárdokat fizet a nagy külföldi sportszergyártó cégeknek, például Németországba, Dániába, az Egyesült Államokba, így nemzeti ruhaipar híján a multinacionális márkák nyernek hasznot a területről. A lengyelek, franciák már évek óta saját márkát menedzselnek a sportban, illetve például az olaszoknál, a németeknél, a szerbeknél, az ukránoknál, a hollandoknál is nemzeti termékekben lépnek pályára a válogatott sportolók.
Kővári Ágnes hangsúlyozta: kimondottan szeretnék, ha nem csupán a futballban terjedne el a márka, a 2Rule-t több más sportágban is hivatalossá teszik. Elősorban azért, mert a szövetségek azt szeretnék, hogy a játékosaik magyar mezben lépjenek pályára. Az innovatív hazai terméket az egyediség, a minőség, az ár és a szakmai háttér miatt immár például a vívószövetség és a Vasas SC is bevezeti a sportolói körében. A jövő héten pedig várhatóan tető alá hozzák a megállapodást több kosárlabda-, kézilabda-, röplabdacsapattal.
– Az NB I-es indulás után a következő nagy lépésünk a válogatott csapatruházatok piacra dobása, ezek ruhaipari tervei, technikai leírásai már elkészültek. Jelenleg a próbavarrások zajlanak, hamarosan kezdődhet a gyártási folyamat. Ebben hónapok óta együttműködünk a vívókkal, a kajak-kenu szövetséggel, amelyek javaslatokkal segítik a tervezést – jelezte a cégvezető, hozzátéve, a sportruházatok után az utcai viseletek felé is nyitni fog a márka.
Kitért rá, hogy a 2Rule meztervező programmal is ellátott internetes oldala, mely a teljes kínálatot felvonultatja, illetve a webshop várhatóan a hétvégi bemutatkozás utáni napokban indul el, összehangoltan a fővárosi Váci út 80. szám alatt tervezett bemutatóterem ünnepélyes megnyitójával – utóbbira augusztus közepén kerülhet sor.
A 2Rule magyar ruházati márka arca Dárdai Pál magyar válogatott labdarúgó és edző, aki 61-szer volt a nemzeti válogatott tagja. A gyártó vállalat képviselője az elismert sportember szerepvállalása kapcsán azt mondta: olyan sportolót kerestek, aki minden hazai sportágban elfogadható, és pályafutása, szakmai elhivatottsága révén mindenki számára példakép lehet.
– Dárdai Pál neve a sportban Magyarországot jelenti – jegyezte meg Kővári Ágnes. Mint mondta, a labdarúgó-válogatott egykori szövetségi kapitánya részt vett a termékek kialakításában, a tesztelésben, vagyis az alkotó csapat tagjaként segíti a 2Rule útját.
Leszögezte: noha az ellenzéki sajtóban rendszeresen támadják emiatt a márkát, jogi szempontból tökéletesen tisztázott a 2Rule helyzete.
– Magyarországon, illetve Európában teljes mértékben érvényes a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál igényelt ábrás védjegyoltalom a repülő turulmadarat ábrázoló hazai márkára. Ettől még bárhol máshol a világban élhet olyan blogger, aki divatruhákat tervez Turule néven, ráadásul egészen más árucsoportban, ami a védjegyoltalom szempontjából jelentős tényező. A nigériai, hasonló elnevezésű márkához semmi közünk nincsen, azzal nem működünk együtt, ezt a hivatal is így ítélte meg. Kizárólag Magyarországra és Európára koncentrálunk – szögezte le Kővári Ágnes.
Megjegyezte: nincsenek meggyőződve a 444.hu portálon megjelentetett írás hitelességéről sem, amelyben provokációs céllal a nigériai cég képviselője gratulált a magyar sportszermárka indulásához. Erről a hazai gyártót eleve nem értesítették, illetve az afrikai weboldalon sem találni erre utaló nyomokat.