A MÁV-csoport január elején hirdetett tendert 1352 darab, s ezen felül lehívható 338 gépjármű tartós bérletére és flottaüzemeltetésre. Az alapmennyiségben 129 személyautó, 278 kombi, illetve egyterű, 15 terepjáró, több mint száz két- és négykerék-hajtású mikrobusz, valamint platós és dobozos, kis és nagy méretű haszongépjárművek is benne vannak. A nyílt pályázaton a fenti járműpark ötéves rendelkezésre állását hirdették meg.
A pályázat megjelenése után felvetések jelentek meg a sajtóban, illetve kérdés érkezett az egyik ellenzési országgyűlési képviselőtől a Magyar Államvasutak szolgáltatásvásárlása kapcsán. A felmerült kifogásokra válaszul Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára elmondta, hogy a MÁV-csoport tagjai által országos szinten teljesítendő közszolgáltatási feladatok elvégzéséhez – mint amilyen például a vasúti pálya fenntartása, a felsővezeték karbantartása, hiba- és zavarelhárítás, az ingatlanok fenntartása és üzemeltetése, őrzés-védelem, belső postajárat és gyűjtő-terítő járat működtetése, valamint a szolgálati helyekre a váltás kiszállítása – alapfeltétel a célnak megfelelő, és minden körülmények között üzembiztosan használható gépjárműflotta megléte.
A vasúti pályák üzemeltetéséhez elengedhetetlen, hogy a munkaterület időjárási és útviszonyoktól függetlenül megközelíthető legyen közúti járművekkel is. A karbantartási, felújítási munkák, haváriaelhárítási feladatok elvégzése érdekében a munkavállalók kivonulása csak közúton történhet, hiszen ilyen esetekben a vasúti pályán való közlekedés nem biztosított. A közbeszerzés teljes összege csaknem nettó 8,9 milliárd forint, amely a HÉV beolvadására tekintettel még változhat.
A MÁV-csoport az év elején meghirdetett járműbeszerzési tender borítékbontási időpontját módosította, az új határidő február 10-e lett.
Egy, a területre rálátó forrás felhívta a figyelmünket arra, hogy a közbeszerzésben érintett járművek túlnyomó többsége kategóriájánál fogva az üzemeltetés területén hasznosul. A valamivel több mint száz személyautót minden bizonnyal az adminisztrációban dolgozó vezetők használják majd, ahogy bármely más állami vállalat esetében.
Több tengerhez érhet el Közép-Európa
A Duna–Odera–Elba-csatorna megépítéséről írt alá szándéknyilatkozatot Varsóban az illetékes lengyel, cseh és szlovák miniszter. A visegrádi csoport lengyel soros elnöksége részeként megtartott varsói találkozón jelen volt Mosóczi László, a fejlesztési tárca helyettes államtitkára is. A hajóút a Duna Pozsony – más változat szerint Bécs – környéki szakaszától indulna észak felé, és az észak-morvaországi Ostrava felett lengyel területen kapcsolódna az Oderához. Ostrava alatt 40-50 kilométerre lenne egy nyugati irányú elágazás, amely a csatornát összekötné az Elbával. A közép-európai országok így összeköttetést nyerhetnének több tengerhez, és több forgalmas tengeri kikötő vízi úton is megközelíthető lenne.