Megkezdődhet a kivitelezés, miután megkötötte a szerződést a Szeged–Hódmezővásárhely tram-train városi szakaszainak létesítésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A két nyertes ajánlattevő a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft., a cégek nettó 8,9 milliárd forintból tervezik és építik meg a vasúti vonalat. A pályázatban rögzített feladat két szakaszból áll, a Hódmezővásárhelyi Népkert és Hódmezővásárhely nagyállomás, valamint Szeged Rókus megállóhely és Rókus elágazás között.
Ahogyan a korábbi közbeszerzési kiírásból kiderült, Hódmezővásárhelyen 3,3 kilométer hosszon egyvágányú városi villamosvonal épül, öt megállóhellyel és egy végállomással. A nyomvonal Hódmezővásárhelyen a Népkert–Ady Endre utca–Tóalj utca–Szőnyi utca–Andrássy utca–Bajcsy-Zsilinszky utca útvonalon a Hódmezővásárhely állomás mellett épülő végállomásig vezet.
A feladat része a villamos pálya, a megállóhelyek, a kapcsolódó útburkolat, a parkolók és a közúti csomópontok kialakítása is. A szakaszon kiépül a felsővezeték-hálózat, beleértve az áramátalakító, a jelző- és biztosítóberendezési rendszert is.
Szegeden az 1-es villamos Rókus megállóhelye és a 135-ös számú, Szeged–Hódmezővásárhely vasútvonal között 800 méter hosszan jön létre a villamosvonal. Ezen a szakaszon is felsővezeték-hálózat épül a jelző- és biztosítóberendezési rendszerrel együtt.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a legutóbbi Kormányinfón azt mondta, hogy a kormány villamosítja a Békéscsaba–Hódmezővásárhely–Szeged–Szabadka vasútvonalat. Ennek része a Szeged–Hódmezővásárhely közötti szakasz is. A projektet kettéválasztották: a hosszú távú terv a villamosítás, a közeljövő a tram-train megvalósítása, amelyben a vásárhelyi villamospálya is benne van.
Tovább csökken a MÁV adósságállománya
Év végére 54 milliárd forintra csökkenhet a hazai vasúttársaság adósságállománya, amely 2010-ben még 300 milliárd forint volt – mondta Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója tegnap Szombathelyen. Emelkedő utaslétszám mellett folyamatosan növekszik a vasúttársaság árbevétele, az utóbbi években pedig egy sor olyan fejlesztés történt, amely kiszámíthatóvá teszi a társaság gazdálkodását, valamint a szolgáltatások minőségét is javítja – hangoztatta az elnök-vezérigazgató.
Az eredmények közé sorolta, hogy európai uniós és hazai forrásokból az elmúlt időszakban felújították a vasúti pályák jelentős részét, vasútállomások újultak meg és korszerűbb vasúti kocsikat, motorvonatokat szereztek be, emellett a kormány segítségével három év alatt harminc százalékkal emelték a béreket a vasúttársaságnál.