Mindez a csökkenő átlagár ellenére is jelentős, közel 7 pontos emelkedést eredményezett az eladott hazai használt autók összértékének alakulását mutató indexben, amely meghaladta a 135 pontot a második negyedévben. A Használtautó.hu portál MTI-hez eljuttatott közleménye idézi Fodor Lászlót, a Használtautó.hu értékesítési vezetőjét, aki elmondta: míg az év eleje némi visszaeséssel indult, a második negyedév a szokásos szezonális erősödésnél is nagyobb forgalomnövekedést hozott.
A növekedésben elsősorban az játszott szerepet, hogy a használtautó-piacot befolyásoló mindkét területen jelentős bővülés volt, a használtautó-import volumene a második negyedévben 11 százalékkal múlta felül az első negyedévit, az újautó-eladások pedig ugyanebben az időszakban több mint 25 százalékkal nőttek.
A használtautó-import továbbra is elsődleges forrása a hazai használtautó-kereskedelemnek. Az első fél évben behozott 73 500 személyautó 34 százalékkal több, mint az ugyanekkor forgalomba helyezett 54 800 új személygépkocsi. Két évvel korábban a használtautó-import még 55-60 százalékkal haladta meg az új autókét, vagyis az újautó-eladások szerepe a hazai járműpark cserélődésében ismét egyre jelentősebbé válik. A legtöbb eladott használt autó Opel gyártmányú volt.