Félrevezeti a fogyasztókat a Ryanair a járattörlésekkel kapcsolatosan – hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége(FEOSZ).
Hétfőn megírtuk, hogy az ír légitársaság naponta körülbelül ötven járatát törli hat héten keresztül, mely lépés utasok százezreit érinti. – Azonban a törölt járatokat csak hosszas keresgélés után lehet megtalálni, ráadásul a jogszabály szerinti vételár-visszatérítésre is hosszabb határidőt ad magának a cég a kötelezően előírthoz képest.
A honlapon található általános szerződési feltételek több ponton érthetetlenek, értelmezhetetlenek – közölte a FEOSZ. Jelezték, nem minden utaskár fog megtérülni, ugyanis aki kizárólag repülőjegyet vásárolt, és maga foglalta külön a szállást, bérelt autót, fizetett be egyéb programokat, ezeket a költségeket nem fogja visszakapni.
Az utasok számára két alapvető lehetőség adódik: egyrészt a jegy árának a vételi ár szerinti visszatérítése, melynek hét napon belül meg kell történnie.
A Ryanair honlapján ehhez képest az olvasható, hogy 7 munkanapon belül fog ez megtörténni, mely tájékoztatás és eljárás ezáltal tisztességtelen és jogszabálysértő. Másrészt adódik az átfoglalás lehetősége a végső célállomáshoz a legkorábbi alkalommal, esetleg egy későbbi időpontban.
Az utasokat díjmentesen megilleti a várakozási idővel arányos étkezés és frissítő, személyszállítás, és szállodai elhelyezés, ha egy- vagy többéjszakás ott-tartózkodás szükséges.