– Töretlen Siófok népszerűsége: 2015 óta évente több mint egymillió vendégéjszakát regisztráltak a kereskedelmi szálláshelyek, és azóta évenként nő az ide látogatók száma. Mindezek után 2018 kora nyarán is optimisták lehetünk, mert a turizmus erősödése feltehetően városunk vendégforgalmát is élénkíti az idén – vélekedett Siófok polgármestere szombaton délelőtt, a „nyári főváros” nagy strandján rendezett pünkösdi szezonnyitón, ahol szimbolikusan átvette a Balaton aranyozott kulcsát.
Lengyel Róbert elmondta, biztatóak az idei szálláshely-előfoglalások, ami azt is igazolja, hogy Magyarországon belül Siófok is biztonságos hely.
Nagy Bálint, Keszthely fideszes alpolgármestere lapunk kérdésére elmondta: június elsejétől megújult strandok és színes, minden korosztály érdeklődésére számot tartó programok várják a Keszthelyre látogatókat. Szombaton megtartották a Mol Nagyon Balaton nyitórendezvényét is, amely csaknem negyven, május és szeptember között tartandó programot népszerűsít.
Az élénk érdeklődést az is mutatja, hogy a pünkösdi hosszú hétvégén nagyon nagy forgalom volt a magyar tenger körül. Nem csupán a Balatonra vezető autóutak teltek meg, a tömegközlekedési eszközökön is sokan utaztak kikapcsolódni. A fővárosból Siófokra tartó vonatokon fürtökben lógtak a hátizsákos fiatalok, akiknek ráadásul egyelőre nem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, mivel a szállodákban és a magánszállásokon még előszezoniak az árak.
Egy háromcsillagos tóparti hotelben reggelivel együtt 15 200 forintot számláztak a hét végén egy kétágyas szobáért, a Galerius fürdő melletti apartmanházban például 11 ezer forintot kértek egy ugyancsak kétágyasért. Az egyik legszebb siófoki panzióban 7600 forintért kínáltak egy kétágyas szobát, de több helyütt ennél olcsóbb szálláshelyek is várták a Siófokon pünkösdölőket.
Belföldi kampány kezdődött
Elkezdődött a Magyar Turisztikai Ügynökség új tavaszi-nyári belföldi kampánya is, amely mellett a térség államaiban a vidéki úti célokat, a legfontosabb küldőpiacokon pedig Budapestet népszerűsítik. Vasárnap közölték: a belföldi kampány új programokra és kevésbé ismert úti célokra hívja föl a figyelmet, hogy az utazni készülők újragondolják a nyaralásukat, és minél többen kapjanak kedvet nyári felfedezésekhez. A Balaton, a Sopron–Fertő és a Tokaj–Nyírség–Felső-Tisza vidékét ajánló kampányhoz már több mint háromszáz szálloda és vendéglátóhely csatlakozott, valamennyien különleges nyári ajánlatokkal és kedvezményekkel várják a vendégeket augusztus 20-ig.