Kampánnyal ösztönözné a hazai gombafogyasztást a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A köztestület a korábbi évek sikerein felbuzdulva döntött úgy, hogy újabb termékkörrel bővíti a zöldség-gyümölcs népszerűsítő programját. Az idén elsőként a csiperkére és laskagombára esett a választásuk. Bár a két legismertebb gombafajról van szó, így is van helye a népszerűsítésnek, hiszen az egy főre jutó fogyasztás itthon alig éri el a másfél kilogrammot. Ezt a mennyiséget a kamara elnöke szerint megfelelő promócióval és hatékony tájékoztatással néhány éven belül a duplájára lehetne növelni. A program ezért jórészt az edukációra helyezi a hangsúlyt. A hazai fogyasztók a gomba felhasználásáról kevés információval rendelkeznek, emiatt sokszor az alapanyag értékesebb részeit nem használják fel a háziasszonyok.
Győrffy Balázs, a kamara elnöke elmondta: az elmúlt években a korábbi visszaesés után ismét növekedni tudott a hazai gombatermelés. A 2000-es években 30-35 ezer tonnát tett ki az éves mennyiség, 2008–2009-re pedig szinte megfeleződött a tétel. 2015 óta ismét mintegy 30 ezer tonna gombát termelnek Magyarországon. Ennek kicsivel több mint a fele az exportpiacokra kerül, a legnagyobb mennyiséget Ausztriába szállítják a cégek. Az elnök felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai kiskereskedelmi forgalomban kapható friss gomba kivétel nélkül magyar termelőktől származik. Az országban a 18-20 nagyobb gazdaság és 300-400 kistermelő látja el a piacot. Az agrárkamara kezdeményezésében a termelők mellett több kiskereskedelmi áruházlánc, köztük az Auchan, a CBA, a Lidl, a Metro, a Spar és a Tesco vesz részt. A gomba után júliusban a dinnye, októberben pedig az alma népszerűsítésével folytatják a programot.
A Tesco sajtóosztályától megtudtuk, hogy az áruházlánc évente 6600 tonna gombát forgalmaz, a vásárlók többsége a fehér csiperkegombát keresi, ebből évente mintegy ötezer tonna kerül a kosarakba. Ezen kívül barna csiperkéből több mint 800, a laskából pedig közel 700 tonna fogyott. A hagyományok szerint a fogyasztás fő szezonja a hűvösebb őszi-téli időszak, tavaszra a hazai fogyasztási kedv lecseng.