Egyezségre jutott szerdán a győri Audi Hungária Zrt. és a munkavállalókat képviselő Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) a béremelés mértékéről, valamint az egyéb érdekképviseleti követelésekről – olvasható az AHFSZ közleményében. Ezért a sztrájk szerdán este véget ért, a dolgozók minden területen felvették a munkát. A megállapodás szerint januártól minden munkavállalónak 18 százalékkal nő a keresete, vagy legalább 75 ezer forinttal. Minden munkavállaló részesül legalább havonta egy szabad hétvégében, illetve március végéig kidolgozzák a részletszabályait annak, miként rendelkezzen a munkavállaló a gyermekek után járó pótszabadság felhasználásáról.
A távirati iroda azt közölte, a termeléskieséssel járó következményeket még vizsgálja az Audi. A cég tájékoztatása szerint az igazgatóság a bértárgyalási időszak alatt célul tűzte ki, hogy mindkét fél számára elfogadható megállapodás szülessen, amely hozzájárul a dolgozók elégedettségéhez, biztosítja a győri vállalat gazdaságosságát és garantálja a munkahelyek hosszú távú biztonságát az Audi Hungáriánál.
Szimacsek Tibor, az AHFSZ elnökségi tagja az MTI-nek elmondta: elégedett a megállapodással. A dolgozók összefogtak a sztrájk alatt, és kitartottak a szakszervezet mellett, a sztrájkban részt vevők kezdeti 4000-4500 fős létszáma hétfőn ötezerre emelkedett. Az AHFSZ január 23-án jelentette be, hogy másnap reggel hat órától január 31. reggel hat óráig egyhetes sztrájkot tart, mert az Audi Hungária Zrt. és a szakszervezet nem tudott megállapodni az idei évi bérekről a tavaly szeptember óta tartó tárgyalások során.
A sztrájk ideje alatt teljesen leállt a termelés Győrben, a termeléskiesés miatt január 28-án leállították a gyártást az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban, mert hiányoznak a Győrben készített motorok. Az Audi másik németországi gyára, a neckarsulmi üzem nem állt le. A VW szerdán azt közölte, hogy a legtöbb telephelyén változatlanul zajlik a termelés, és a győri sztrájk hatása csak néhány telephelyen érezteti hatását.
Tavaly összesen 1 954 301 motor készült Győrben, 10 864-gyel kevesebb, mint 2017-ben, s összesen százezer jármű gördült le a gyártósorról, 5491 darabbal kevesebb, mint az előző évben. A győri Audi az Audi- és Volkswagen- konszern motorszállítója, ahol tavaly hatezer ember naponta több mint 8800 motort gyártott a Volkswagen 31 járműgyártó telephelyének.