Idejekorán megkezdték az év végi ünnepek előtti beszerzéseiket a családok tavaly, ugyanis már novemberben erős, 7,4 százalékos forgalombővülést értek el az iparcikket, tartós fogyasztási eszközöket kínáló üzletek 2015 novemberéhez mérten – derül ki a tegnap közzétett statisztikai jelentésből. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) második becsléséből kiderül: leginkább a ruházati termékek, a textiláruk, illetve a lábbelik fogytak nagy számban: 14 százalékkal emelkedett az általuk értékesített áruk mennyisége, míg a könyv, számítástechnika, egyéb iparcikkárusok 6,2 százalékkal, az iparcikk jellegű vegyes termékeket kínálók 5,1 százalékkal, a bútor-, műszakicikk-kereskedők 4,2 százalékkal, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerboltok pedig 2,3 százalékkal növelték eladásaikat.
A KSH adatai szerint tavaly a használtcikk-üzletek is kivették részüket a karácsonyiajándék-vásárlásokból: forgalmuk 2015 novemberéhez képest 1,2 százalékkal bővült. Akárcsak az árucikkek széles körére kiterjedő, csomagküldő és internetes kiskereskedelem, amelynek volumene ugyancsak hatalmas, 23 százalékos növekedést mutat. Az élelmiszer-beszerzések is élénkültek a karácsony előtti hónapban: az előző év novemberéhez képest 3,4 százalékkal több alapanyag került a vásárlók kosarába. A kiskereskedelmi forgalom összességében 4,5 százalékkal haladta meg novemberben az előző év azonos időszakának eladásait.
Magyarország erősödik, ezzel együtt a következő években tovább gyorsulhat a háztartások fogyasztásának dinamikája, amelyet az alacsony infláció és a családokat támogató legújabb kormányzati intézkedések is támogatnak – hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium. Hangsúlyozták: a háztartások válság miatt elhalasztott fogyasztásai egyre inkább megjelennek a boltokban.
A magyar kiskereskedelmi forgalom novemberben éves alapon az Európai Unió 3,4 százalékos átlagát meghaladva növekedett. – A masszív bértömeg-növekedés és az emelkedő lakossági bizalom következtében tavaly a háztartások fogyasztási kiadása a decemberi Makrogazdasági és költségvetési előrejelzéssel összhangban 5 százalékkal növekedhetett – közölte a szaktárca.
Tarolt a magyar játékkereskedő
Az egyik legnépszerűbb, karácsonyra vásárolt terméktípus a gyermekjáték volt tavaly a felmérések szerint. A Regio Játékkereskedelmi Kft. áruházlánc tegnapi közlésével alátámasztotta a KSH számait, mivel azt jelezték, 8 százalékos növekedéssel, 9,8 milliárd forint forgalommal zárták az elmúlt évet.