Összesen tíz új beszállítófolyosóval, valójában azonban 27-féle beszállási lehetőséggel (utashíddal, buszos, illetve gyalogos beszállítással) bővül jövő nyártól a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 2B terminálja, amely elsősorban a nem schengeni – például Amerikába, Kanadába, Kínába irányuló – forgalmat szolgálja majd ki. Azért ezen a részen épül meg először a több mint tízezer négyzetméter alapterületű új utasforgalmi szárny, mert ezekben az irányokban nőtt és várhatóan fog bővülni a legdinamikusabban a budapesti utasforgalom. A tíz új közvetlen beszállófolyosóval egyszerre vagy tíz keskeny törzsű, vagy három széles törzsű és párhuzamosan négy keskeny törzsű gépet lehet kiszolgálni. Erre szükség is lesz: a jövő nyári menetrendet ismerve könnyen előfordulhat, hogy egyszerre három széles törzsű, interkontinentális óriásgép is parkol majd egymás mellett egy időben Ferihegyen.
Az építési munkákat úgy tervezték meg, hogy először az utasmóló külső része épüljön meg, és a terminál felé haladva fokozatosan érjék el a már meglévő repülőtéri épületet. Az alapozás előtt az új utasmóló alatti közműveket építették ki, utána következett az 550 vasbeton tartóoszlopon álló épületrész alapozása. Jelenleg zajlanak a kivitelezési munkák az indulási szint födémjén.
A tervek szerint augusztus végére készülnek el a terminálhoz közvetlenül csatlakozó részek szerkezetépítési munkái.
– Nagyon fontos számunkra, hogy őszre tető alá kerüljön az új utasmóló, hiszen akkor már nyugodtan folytatódhatnak a belső szakipari munkák, mint az épületgépészet, az erősáramú, gyengeáramú rendszerek építése, függetlenül az őszi-téli időjárástól. Eddig sikerült tartani a tervekben meghatározott belső határidőket, a kivitelező KÉSZ szakembereivel hetente ellenőrizzük, hogy minden az eredeti ütemtervnek megfelelően folytatódjék – jelentette ki Stephan Schattney, az építkezést felügyelő Budapest Airport műszaki központ igazgatója.
A 2B terminálhoz közvetlenül kapcsolódó utasmóló megépítése része a Budapest Airport BUD2020 névre keresztelt, 50 milliárd forintos, ötéves repülőtér-fejlesztési programjának, amelyet teljes egészében saját erőforrásból finanszíroznak. Az utasmóló megépítése komoly biztonsági intézkedések mellett zajlik, hiszen a magas kerítéssel hermetikusan lezárt építkezés a repülőtér szigorúan ellenőrzött biztonsági zónáján belül található. Emiatt a Budapest Airport biztonsági igazgatóságának munkatársai minden egyes érkező és távozó teherautót ellenőriznek és bekísérnek az építkezés területére több mint egy éven keresztül, a nap 24 órájában, a hét minden napján.