Megkezdődött az IC+ vasúti személykocsik sorozatgyártása a MÁV-Start szolnoki telephelyén. Az első kész jármű decemberben kigördül a gyárból, jövő szeptemberre pedig a teljes sorozatot legyártják – mondta lapunk kérdésére Csépke András vezérigazgató. Jelenleg 10+10, nemzetközi forgalomba szánt másodosztályú, illetve többcélú személykocsit készítenek. Utóbbiakban a kerékpárszállítási lehetőség mellett a kerekesszékkel utazók számára kialakított helyek is lesznek. Minden kocsinak csendesen kell futnia akár 200 kilométeres sebességnél is, a légkondicionált utastérben konnektor és több országban működő wifikapcsolat lesz.
A GPS-alapú utastájékoztatási rendszer több nyelven és nagy méretű monitorokon jól láthatóan írja ki az összes fontos utazási információt. Kérdésünkre, hogy a sorozatgyártásba bevonják-e a Dunakeszi Járműjavítót, Csépke András azt mondta, hogy a fejlesztési és a nemzetgazdasági tárca közösen dönt a gyártási kapacitások esetleges bővítéséről. A járműfelújítási programba beiktatták, hogy a nagyjavításon átesett járműveket egységesen MÁV-kékre fényezik; idővel a jelenleg piros FLIRT motorvonatok is kékek lesznek. A cég tavalyi teljesítményéről a vezérigazgató elmondta, hogy 2,3 millióval többen, 137,9 millióan utaztak a MÁV-Starttal. A budapesti elővárosban 58 millió utast szállítottak, idén az első negyedévben 4 százalékkal nőtt az utaslétszám – közölte a MÁV-Start vezérigazgatója.
A MÁV-hoz került HÉV-járművek átlagéletkora több mint 40 év, a járműállomány megújítása elkerülhetetlen – mondta Pál László. A MÁV–HÉV Zrt. vezérigazgatója szerint a 98 HÉV-járműből 23 cseréjét minél előbb meg kell oldani, 75-öt pedig fel kell újítani. A MÁV-csoport eredményesen zárta a 2016-os évet – mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A csoport tavaly 132 milliárd forint árbevételt ért el az előző évi 138 milliárd forinttal szemben, a mérséklődés elsősorban a vasúti áruszállítás csökkenésére vezethető vissza. A cégcsoport adózás előtti eredménye 14 milliárd forintot tett ki tavaly az egy évvel korábbi 40 milliárd forinttal szemben, a mérséklődés főleg az adósságrendezéssel függ össze. A 2015-ös évben a MÁV állami konszolidáció segítségével, tavaly viszont már saját forrásból fizette a cégcsoport adósságállományát, amely 2016 végére 66 milliárd forintra csökkent a 2015 végi 99 milliárd forintról.