Szerinte a felkészülést már most el kell kezdeni, mivel a válság utáni új logikájú gazdasági világban további jelentős változások várhatók. Példaként az unió és az Egyesült Államok között, előkészítés alatt lévő szabadkereskedelmi egyezményt említette.
Ennek érdekében csoportosította át a kormány a Magyarország rendelkezésére bocsátott támogatások 60 százalékát gazdaságfejlesztési célokra, míg a fennmaradó 40 százalékból elsősorban azt szeretné megvalósítani, hogy azonos színvonalú közszolgáltatásokat biztosítson az ország teljes területén. Ha ez megvalósul, akkor is működtethető, fenntartható lesz a fejlesztéspolitika, ha esetleg 2020 után úgy alakítja át az unió a kohéziós alapokra épülő jelenlegi támogatási rendszert, hogy kevesebb forrásból kell gazdálkodniuk a tagállamoknak – mondta a helyettes államtitkár.
– A 2020-ig tartó időszak támogatásfelhasználása során arra ösztönzi majd a kormány a vállalkozásokat, hogy a fejlődésükhöz leginkább szükséges beruházásokhoz igényeljenek támogatást, és ne az esetleg kiírt pályázatokhoz igazítsák a fejlesztéseiket. Ne az a logika érvényesüljön, hogy ha erre adnak pénzt, akkor ilyet csinálunk.
A kormány abban bízik, hogy a fejlesztésekkel megteremthető lesz a mostani 4,2 millió foglalkoztatotton túl további 800 ezer ember számára a piaci munkahely is. Utóbbira főként a mezőgazdaságban és a turizmusban lát esélyt a kormány, de kiemelt cél lesz az iparfejlesztés támogatása is, ami további álláslehetőségeket jelenthet majd. Szatmáry Kristóf, a Miniszterelnökség kereskedelempolitikáért felelős miniszteri biztosa, aki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke is, jelezte: a vállalkozásoknak alaposan át kell gondolniuk a jövőre vonatkozó terveiket, hogy az ország a lehető leghasznosabban költhesse el a gazdaságfejlesztésre fordítható pénzeket. Most a cégeken a sor, hogy piacképes termékekhez, megtérülő ötletekhez kérjenek támogatásokat. A cél az, hogy biztosítható legyen a hosszú távú fejlődés és a fenntartható működés.
Kapcsolatteremtés
Új, a hazai vállalkozók összefogását célzó üzleti klub alakult Buday Business Club néven. Az alapítók célja, hogy a hazai üzleti élet szereplőinek kapcsolatépítési, tapasztalatcsere- és információszerzési lehetőséget biztosítsanak a hetente megrendezett tematikus estek révén aktuálpolitikai, gazdasági, közigazgatási, jogi, oktatási, és CSR témákban. Ezen túlmenően a tagok igénybe vehetik a klub egyéb szolgáltatásait is, valamint helyiségeit is üzleti megbeszéléseikhez.