– Az üzletben működő biztonsági kamerák egyértelműen bizonyítják, hogy a politikai megrendelésre működő 24.hu portál, amely immár újságírás címén a törvényszegés és az etikátlanság eszközeivel kampányol az ellenzéknek, hamis videóival rágalomhadjáratot folytat – jelentette ki a Magyar Időknek Szatmáry Kristóf.
Hozzátette: a felvételek mindent igazolnának, ám ahhoz, hogy bizonyítani tudjuk, szemenszedett hazugságokkal támadják a családom vállalkozását, a károsult vásárlók adóhatósági feljelentésére volna szükség. Erre viszont nem került sor, mert nincs is mire alapozzanak efféle bejelentéseket.
A XVI. kerületi fideszes országgyűlési képviselőt hetek óta támadja kertvárosi kihívója, Vajda Zoltán, az Együtt parlamenti képviselőjelöltje, ehhez a 24.hu portál újságírói asszisztálnak.
Kedden újabb szintre emelték a hazugságáradatot: a kormányellenes portál olyan rejtett kamerás felvételekkel próbálta igazolni, hogy rendszeresen nem adnak nyugtát a Szatmáry Kristófhoz köthető fővárosi zöldség- és gyümölcsüzletekben, amelyekből nem igazolódik egyértelműen a koholt vád, az viszont látszik, hogy manipulált felvételekről van szó.
– A 24.hu még saját rágalmaikat sem tudja szinkronba hozni, hiszen legújabb cikkükben múlt pénteki vásárlásokról hazudoznak, míg éppen a saját felvételeik feliratai árulkodnak arról, hogy azok szombaton, egy nappal később készültek – jegyezte meg Szatmáry, aki jogi lépéseket tett az ügyben.

A pénztárgépről készült felvétel nem mutat tökéletes képet
Úgy fogalmazott, döbbenetes és elgondolkodtató, hogy hazánkban egy olyan politikai erő akar hatalomra kerülni, amely nem riad vissza a tisztességtelen módszerektől, ha egy, az útjukban álló, egyébként több évtizedes múlttal rendelkező magánvállalkozást a nyilvánosság erejével akarnak ellehetetleníteni politikai célokból, hiteles bizonyítékok nélkül.
– Mivel nem tesznek feljelentést, így a hivatalos eljárás keretében lehetőségem sincs igazolni, hogy csupán rágalmazás zajlik, az üzletekben ugyanis mindenki kapott nyugtát – szögezte le a kormánypárti politikus.
Lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára kifejtette: a vásárlónak több lehetősége is van, hogy fogyasztóként érvényesítse érdekeit, amennyiben sérelem éri egy kereskedőnél.
Alapesetben a vevő maga kell jelezze az eladó felé, hogy nem kapott nyugtát, ami azért is fontos, mert az esetleges későbbi panasz esetén ez igazolja a vásárlás tényét. Ha nem egyeznek a kereskedővel, akkor a vásárlók könyvébe tett bejegyzéssel vagy a helyszínen felvett írásos jegyzőkönyvvel kell dokumentálni a vitát.
Végső esetben pedig az adóhatósághoz vagy a fogyasztóvédelemhez fordulhat a vevő, ahol jelezheti a nyugta meg nem adásának tényét – vázolta a főtitkár.
Hozzáfűzte, ha olyan bejelentés érkezik, ami gyanúra ad okot, akkor a hatóságnak kötelessége legalább kockázatelemzést végezni, majd elindítani az ellenőrző vizsgálatot. A jogsértés tényét mindig a hivatal állapíthatja meg, nem a vásárló.
Mint Vámos György mondta, gyakran előfordul, hogy az online pénztárgép által kiállított nyugtát nem tépi le az eladó vagy a kassza mellett gyűjti, mivel sokan nem veszik át azt.
Emellett, ha például kifogy a papír a gépből, akkor is szabályos a bevételezés, csak a pillanatnyi dokumentálás marad el. Továbbá, a kasszán lévő pénztartó dobozt több, egymás utáni vásárló esetén akár nyitva is tarthatja az eladó, attól még szabályosan működhet a gép.
– A konkrét esetben tegnap közzétett rejtett kamerás felvételekből, amelyek nem mutatják teljeskörűen a készüléket, még nem bizonyítható a törvénysértés, ahhoz hatósági vizsgálat lenne szükséges – állapította meg a szakértő. Megjegyezve, az online pénztárgépek 2014-es bevezetése óta felére esett vissza a nyugtaadás elmulasztása a cégeknél.