A tíz legnagyobb elektronikus kereskedő forgalma a teljes online kiskereskedelmi forgalom 34 százalékát adta tavaly, a vásárlások számából 21 százaléknyit jegyeznek, ez mintegy 4,7 millió tranzakciót jelent. A felmérés azt is megállapította, hogy a magyarok egyre fogékonyabbak az online vásárlásra, ugyanakkor megfigyelhető, hogy rendeléseiket sokkal bátrabban adják le egy ismert, nagy választékkal rendelkező webáruháznál, mint egy kevésbé ismert boltban.
A legjelentősebb piaci szereplők összesen több mint 70 százalékos forgalombővülést értek el egy év alatt pusztán az internetes értékesítésből, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése 16 százalékos volt – közölte a GKI Digital. 2015-ben a műszaki cikkek fogytak leginkább a neten, ezen belül főként háztartási fehérárut vásárolt a lakosság, miközben a mindennapi élelmiszerek internetes rendelése is látványos növekedésnek indult.
Ahogy az azt megelőző évben, tavaly is a főként műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó Extreme Digital értékesítette a legtöbb terméket az interneten, így a cég Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A rangsor második és harmadik helyén az eMAG és a MALL szerepel, őket követi a Media Markt.
A forgalmi listán ötödik helyre került az élelmiszer-házhozszállítást végző Tesco, amely egy év alatt három helyet lépett előre. A sor a kultúrára koncentráló Libri-Bookline csoporttal folytatódik, hetedik a tartalomszolgáltatást és az értékesítést ötvöző iPon cég, nyolcadik – új belépőként – az Aqua, amely az egyik legrégebbi magyar tulajdonú online áruház.
A lista kilencedik helyén álló Bónusz Brigád egyedüliként értékesít a termékek mellett szolgáltatásokat is, míg a rangsort a Tchibo online áruháza zárja.