Ötödik alkalommal rendezik meg a Magyarok a világ járműgyártásában elnevezésű tematikus kiállítást, amelynek céljai között szerepel, hogy bemutassa a hazai autógyártás múltját, jelenét és jövőjét, felidézve a hazai mérnökök és feltalálók korszakalkotó járműveit – közölte Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és az esemény ötletgazdája.
A vásárváros ezer négyzetméterén megtekinthető tárlat további célja, hogy megszólítsa a fiatalokat, és vonzóvá tegye számukra az autóipari képzéseket. Ennek érdekében jelenik meg a kiállítás programjában a „jövő utcája”, ahol a gyártók és az importőrök bemutatják azokat a diagnosztikai berendezéseket, amelyek nélkülözhetetlenek egy mai jármű szakszerű szervizeléséhez és karbantartásához, valamint egy modern szerviz legális működéséhez.
A látogatók találkozhatnak a dízelpápaként ismert Anisits Ferenccel, Hanula Barnával, a Bugatti Veyron motorjának tervezőjével és Stefan Lengyel professzorral, aki több mint harminc dizájndíjat nyert el pályafutása során, és világcégek tanácsadójaként, rangos egyetemek vendégprofesszoraként dolgozik.
A szolnoki születésű Anisits Ferenc 1965-ben költözött Németországba, ahol a MAN hajómotor-fejlesztő részlegén kapott munkát, és Rudolf Diesel egykori kísérleti padján dolgozott. 1973 után a svájci Sauer cégnél fejlesztett busz- és teherautó-motorokat, ekkor indította el a dízelmotorok közös nyomócsöves befecskendezési rendszerének fejlesztését is. A BMW steyri motorfejlesztő központjába 1981-ben került, a bajor márkánál eltöltött 19 év alatt tizenöt motorcsalád fejlesztését irányította, két alkalommal (1999, 2000) Év motorja díjat nyert általa a BMW.
Hanula Barna 1989-től Németországban vállalt munkát az AVL Schrick GmbH fejlesztőmérnökeként. A cégnek kezdetben motorfejlesztési vezetője volt, 1999-től pedig már ügyvezető igazgatója. Szakterülete a hibrid és elektromos járművek fejlesztése és a motortervezés, részt vett a Ford 4.0 V6-os benzinmotor, valamint a Bugatti Veyron 16 hengeres, 1001 lóerős erőforrásának fejlesztésében, és vezette a Volkswagen W8-as, W12-es motorjainak, illetve egy ultrakönnyű, nagy sebességű dízel-repülőgépmotornak a projektjét.
Stefan Lengyel budapesti születésű dizájner diplomamunkája a csuklós villamos volt, de önálló tervezőként többek között magnók, laboratóriumi és mérőműszerek, szerszámgépek, folyami személyhajó is kötődik a nevéhez. Az idén 80. életévét ünneplő formatervező nemzetközi mércével mérve is jelentős munkássága Németországban teljesedett ki.
Iskolabútorokat, kórházi laboratóriumokat tervezett, valamint átfogó tömegközlekedési projektek megvalósításában vett részt. 2001–2007 között a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem formatervező tanszékének vezetője volt, egykori hallgatóinak segítségével munkakapcsolatot épített ki több vezető világcég (Braun, Mercedes-Benz, Miele, Grohe, Vorwerk) és az egyetem között.