A MasterCard legfrissebb, az Európai Gazdasági Térség húsz országában végzett kutatása feltérképezte, hogy milyen gyakran és mit, illetve milyen fizetési móddal vásárolnak a felhasználók az interneten.
Európában az Egyesült Királyság internethasználói választják leggyakrabban az online piacteret, hasonlóan a lengyelekhez, a litvánokhoz és az olaszokhoz. A magyarok, a finnek, az észtek és a dánok lényegesen ritkábban vásárolnak így.
Az e-kereskedelemben a legkedveltebb termékek nem a napi bevásárláshoz köthetők, sokkal inkább a tartós fogyasztási cikkek közül kerülnek ki. Így a ruházat és a cipő, a programokra szóló belépőjegyek, az elektronikai cikkek és a könyvek vásárlása a leggyakoribb, emellett az online foglalható utazások és a virtuális szerencsejátékok is népszerűek a felhasználók körében.
A fizetési módok is eltérnek Európán belül: Csehországban, Németországban, Hollandiában és Lengyelországban az online bankolás kétszer olyan népszerű, mint a kártyás fizetés, ezzel szemben az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Spanyolországban, Írországban és Olaszországban egyértelműen a bankkártya a leggyakoribb fizetési mód.