Megkezdődött az idei almapromóciós kampány. A hazai gyümölcs fogyasztását ösztönző programban a vásárlók december 10-ig kóstolhatnak különböző magyar fajtákat az áruházakban. Az Agrármarketing Centrum (AMC), a Földművelésügyi Minisztérium, a FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), valamint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal együttműködésében megvalósuló kampányhoz hét üzletlánc csatlakozott.
Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár szerint míg korábban évente 30 kilogramm almát fogyasztott személyenként a magyar lakosság, most csupán ennek a fele fogy el. Az almafogyasztás növelésével mintegy 7500 hazai almatermelő jövedelmi helyzete is javulhatna – mutatott rá az államtitkár.
A tárca az idei tanévben is meghirdette az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot, amelyhez 2157 iskola 551,5 ezer tanulóval csatlakozott.
Lipcsey György, az AMC ügyvezetője elmondta: a promóció célja nem csupán az, hogy felhívja a figyelmet a helyi termékekre, ösztönözze a fogyasztást, hanem bemutassa, hogy milyen sokféleképpen használható fel az alma és milyen változatos almafajták vannak hazánkban. Győrffy Balázs, a NAK elnöke a tegnapi tájékoztatón kiemelte, fontos, hogy a fogyasztók friss és jó minőségű hazai almát tudjanak vásárolni, ami hozzájárulhat a termelői árak stabilizálásához.