Minden harmadik dízelautó-tulajdonos benzines üzeműre váltana a következő autó vásárlásakor a Forsa piackutató intézet felmérése szerint. A dízelbotrány miatt a dízelautókra irányuló reflektorfény nem maradt következmények nélkül, a jelenlegi tulajdonosok közül már minden harmadik benzinüzemű kocsira váltana a dízelesek koromkibocsátása és használatuk lehetséges korlátozása miatt. Az elektromos autók azonban a csekély hatótáv és a támogatással együtt is magas beszerzési költség miatt még nem képviselnek reális alternatívát az átlagos vásárlók számára – olvasható az MTI összefoglalójában.
Az autógyártókat egyrészt az aggasztja, hogy a dízeltechnológia romló elfogadottsága milliárdos fejlesztési beruházásaik megtérülését kockáztatja, másrészt munkahelyek ezreit is veszélyezteti mind az autógyártásban, mind pedig a beszállítóknál. Csak a Bosch autóipari beszállítónál például 50 ezer állás függ a dízeltechnológiától. – Egyáltalán nem szolgálja a környezetvédelem ügyét a dízel szapulása – jelentette ki Christian Vietmeyer, a fémipari vállalatok szakmai képviseleti szervezetének az elnöke, megjegyezve, hogy a vásárlók nagy része érzelmi alapokon szokott dönteni. A német autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a BMW kommunikációja nagy hangsúlyt helyez a dízelmotorok alacsony fogyasztásának és alacsony szén-dioxid-kibocsátásának a tudatosítására.
– Nagy jövő áll még a tiszta dízel előtt – fogalmazott Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban. Luca de Meo, a Volkswagen leányvállalata, a Seat vezérigazgatója pedig a Focus szombati számában megjelent interjúban leszögezte, hogy ha a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni akarjuk, akkor rövid és középtávon egyszerűen nem tekinthetünk el a dízelmotoroktól.
A VW szóvivője, Nicolai Laude szerint a legújabb kipufogógáz-kezelési technológia a nitrogén-oxid-problémát is megoldja az új autóknál. A német autóipar szakmai szervezete, a VDA elnöke, Matthias Wissmann pedig hangsúlyozta, hogy a német autógyártók és beszállítók teljes erőbedobással dolgoznak a dízeltechnológia jobbításán. A Roland Berger vezetési tanácsadó vállalat felmérése szerint a felső és középkategóriában a dízelautók részaránya 2030-ra egyharmadra, a kis autók kategóriájában pedig nullára csökken. Jelenleg minden második új autó dízel Európában.