Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) AG magyar leányvállalata, a Metrans Kft. 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját Csepelen, ami a cég negyedik szárazföldi csomópontja – jelentette be Angela Titzrath, a cég elnöke. A vasúti és közúti fuvarozást kombináló új, 165 ezer négyzetméteres terminál stratégiailag kiemelten fontos a vállalatnak. A beruházás kevesebb mint két év alatt készült el.
A csoport tavaly 390 millió euró árbevételt ért el, a cégnek 60 saját mozdonya és 2400 vasúti kocsija van. Hosszú távon gondolkodnak Magyarországban: hazánk kiváló infrastruktúrával rendelkezik, benne a Duna kiemelt része az európai szállítási utaknak. A csepeli terminál az észak-európai kikötők és Délkelet-Európa fontos közlekedési útvonalainak metszéspontjában van.
Németh Szilárd, a Fidesz országgyűlési képviselője az átadásra küldött levelében azt írta: ez lett Közép-Európa egyik legjelentősebb logisztikai központja az egykori Csepel Művek területén, ami Csepel számára is nagy eredmény. Szerinte a logisztikai fejlesztések jelentősen javítják az ország versenyképességét, és a fejlesztés hozzájárul Magyarország céljának eléréséhez, hogy a kelet–nyugati, valamint az észak–déli áruforgalom központja legyen. Morovik Attila, Csepel alpolgármestere azt mondta, Csepel számára mérföldkő az új terminál, azon dolgoznak, hogy a XXI. kerület a környezetbarát modern ipar központja legyen. A fejlesztés mintegy 200 új munkahelyet és beszállítói lehetőséget teremt a helyi vállalkozóknak, és további jelentős közérdekű támogatással segíti a kerület közlekedésfejlesztését.
Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója közölte, ez lett a cég 10. terminálja és új logisztikai bázisa, amely összeköti Magyarországot a mediterrán térség kikötőivel. Csepelen hat vágányon rakják át az árut, és két vágányon jutnak az üres konténerek a tárolóba. Jelenleg a Metransnak évi 170 ezer konténer forgalma van Magyarországon, ez 250 ezerre emelkedik, és a beruházással havi 250 vonatot tudnak kezelni. Tervük a trimodális szállítás megteremtése, vagyis hogy – a vasúti és a kamionforgalom mellett – a Dunát is bekapcsolják a konténerszállításba. A dolgozók létszáma első ütemben 200-zal bővül, ebből 180-at már felvettek. A csoport 1500 dolgozót foglalkoztat – ismertette.