A január elsején átalakult intézményi rendszerben a fogyasztóvédelem közelebb kerül az emberekhez, mivel a lakóhelyhez legközelebbi járási hivatalhoz fordulhatnak – mondta Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára csütörtökön.
Az állami intézményrendszer átalakítása kapcsán jelezte, hogy fogyasztóvédelmi ügyet 197 járási hivatalban lehet intézni, ahol a lakosság tanácsot kérhet, panaszt tehet, akárcsak a korábban Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságként ismert hivatalban.
Kara Ákos jelezte: a kormány továbbra is kiemelten kezeli a fogyasztóvédelmet, védi a családok, vásárlók érdekeit, és az átalakulással több problémát lehet megoldani a jövőben. Egyéni konkrét fogyasztóvédelmi panaszokkal, ügyekkel továbbra is lehet fordulni a békéltető testületekhez, amelyek egyre hatékonyabban látják el feladataikat, miután jogszabályi változtatás révén a cégeknek kötelező együttműködni.
Elhangzott: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium általános jogutódként továbbra is ellátja a fogyasztóvédelmet érintő stratégiai feladatokat, az ellenőrzéseket a járási hivatalok munkatársai végzik a minisztérium által jóváhagyott éves ellenőrzési és vizsgálati program alapján. Keszthelyi Nikoletta, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára ismertette, hogy 2017-ben a múlt évhez hasonlóan 40 vizsgálatot és ellenőrzést végeznek.
Kiemelten kezelik a gyermekgondozási, gyermekruházati termékeket és játékokat, az árubemutatókat, de rendkívüli ellenőrzéseket is elrendelhetnek.