A Magyar Telekom fenntarthatósági stratégiája mentén, önkéntes vállalással törekszik energiafelhasználása és szén-dioxid-kibocsátása csökkentésére. Először 2015-ben – a hazai nagyvállalatok közül elsőként, az európai vezető távközlési szolgáltatók sorában pedig az elsők között – tette teljes mértékben karbonsemlegessé működését.
Energiahatékonysági beruházásainak köszönhetően a vállalatcsoport hét év alatt 66 százalékkal csökkentette papírfelhasználását, 25 százalékkal a vízfogyasztását, 60 százalékkal a földgázfelhasználását, magyarországi áramszükségletét pedig száz százalékban megújuló energiaforrásból fedezi.
A korábbi 35 ezer megawattóráról (MWh) a vállalat több mint 201 ezer MWh-ra növelte, vagyis közel meghatszorozta az éves zöldenergia-felhasználását 2010 és 2017 között. Az energiaracionalizálási törekvések és a megújuló energiaforrás használata után is fennmaradó szén-dioxid-kibocsátást zöldkvóták vásárlásával, vagyis zöldprojektek támogatásával semlegesíti.
A cégcsoport TeleBike kerékpárkölcsönző rendszerét a társaságnál dolgozók közel 38 ezer alkalommal választották más közlekedési eszközök helyett a budapesti telephelyek közti utazáshoz. Az így megtett 63 ezer kilométer 11 700 kilogramm szén-dioxid-kibocsátást váltott ki. Idén több mint hárommillió kilométer utazást takarított meg a vállalat videókonferenciák alkalmazásával, továbbá növelte hibrid és elektromos autóinak arányát a flottában.
A következő évben a vállalatcsoport új céljának tekinti felhívni a figyelmet az infokommunikációs szektorban rejlő klímavédelmi lehetőségekre. Bár maga az ICT-ágazat a világszerte kibocsátott szén-dioxidnak mindössze két százalékáért felelős, a vállalatok szolgáltatásainak igénybevételével a felhasználók 2030-ig 20 százalékkal, összesen 12 gigatonna szén-dioxid-kibocsátástól mentesíthetnék a Földet, ami Magyarország éves kibocsátásának a kétezerszerese.
A Magyar Telekom ezért minden Magenta 1-es szolgáltatásának karbonlábnyomát is lenullázza az előttünk álló év összes napján.