A Vodafone 2017. év végét tartja biztonságos határidőnek, a Telenor pedig októberig, de legalább szeptemberig javasol hosszabbítást.A Telekom szerint is ideálisabb lett volna egy valamivel hosszabb időszak az adategyeztetés lebonyolítására.
A két előbbi társaság a távirati irodának jelezte: a Belügyminisztérium által üzemeltetett, adatellenőrzésre szolgáló rendszer elmúlt hónapokban tapasztalt gyakori hibái és leállásai miatt kétséges, hogy az összes feltöltőkártyás ügyfelet érintő adategyeztetést sikerül-e elvégezni határidőre. Mindhárom cég folyamatosan egyeztet az illetékes hatóságokkal a regisztrációs folyamatokról.
A jogszabály szerint megszűnik az a szerződés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg a június 30-i határidőig. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság korábban arról tájékoztatott, hogy nincs jogi akadálya annak, hogy egy feltöltőkártyához tartozó, már kikapcsolt számot a határidő utáni adategyeztetés után visszakapcsoljon a szolgáltató.
A határidő meghosszabbítása csak abban az esetben lehetséges, ha azt az Országgyűlés szavazza meg, hiszen törvényben rögzített kitételről van szó. A hírközlési hatóságnak jelen pillanatban nincs tudomása az erre vonatkozó előterjesztésről.