Még idén továbbfejleszti 2013-ban indított webshopját a CBA üzletlánc, a kínálat széles körű bővítésével, a rendszer átszervezésével komoly versenytársat kap az élelmiszerek internetes értékesítési piacának eddig legnagyobb szeletét birtokló, tavaly két számjegyű bővülést elérő Tesco – értesült a Magyar Idők.
– A forgalmunk 2014-hez képest tavaly 3,5 milliárd forinttal, 509 milliárd forintra nőtt. Várakozásaink szerint idén tovább bővül a lakossági fogyasztás, emelkednek a napi fogyasztási cikkek eladásai, ezért komoly fejlesztéseket tervezünk erre az évre – nyilatkozta lapunknak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Elmondta: idén a franchise-hálózat értékesítési pontjainak további bővítését, a jelenleg csak Budapesten és vonzáskörzetében elérhető webáruház rendszerének teljes körű megújítását, illetve átstrukturálását fogják végrehajtani.

Többek között kézműves és háztáji termékekkel bővül a kínálat
– Bővült a beszállítói körünk, elsősorban a friss élelmiszerek területén. Gyarapodott a kapcsolatrendszerünk számos kistermelővel is, akik jellemzően kézműves és háztáji termékeket szállítanak boltjainkba – közölte Fodor Attila, hozzátéve, hogy az elmúlt időszakban a lánc üzleteiben a nagyobb hozzáadott értékű termékek forgalma bővült a legjelentősebben, illetve az áfacsökkentés hatására a sertéshús eladásában tapasztaltak jelentős növekedést. Emellett érzékelhetően nőttek a különleges táplálkozási igényeket kielégítő árucsoportok eladásai is a láncnál, ami a vásárlói tudatosság erősödésére és a magasabb elkölthető jövedelmekre vezethető vissza.
A CBA korábbi, csupán ezerféle, főleg tartós élelmiszereket kínáló webshopját 2008-ban indította. 2012 nyarán a webáruházban bonyolított vásárlások átlagos kosárértéke 26 ezer forint körül alakult. – A jövőben nagy hangsúlyt fektetünk erre a területre – mondta Fodor Attila.
Tavaly 319 milliárd forintot tett ki az online kiskereskedelem nettó forgalma Magyarországon, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és elérte a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 4,1 százalékát – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felméréséből. A GKI nemrégiben azt közölte, az idehaza működő tíz legnagyobb e-kereskedő online értékesítésből származó árbevétele 2015-ben csaknem megduplázódott az előző évi 50 milliárdos forgalomhoz képest, közöttük a Tesco 2013-ban indított online bevásárló szolgáltatása egy év alatt jelentős forgalomnövekedést ért el. Idén a virtuális térben bontakozhat ki az áruházláncoknak eddig a napi fogyasztási cikkek hagyományos piacán tapasztalt éles versenye. Korábban megírtuk, hogy mivel tavaly rentábilissá vált a multivállalat, az Auchan áruházlánc is úgy döntött: 2016 őszén elindítja internetes áruházát.